به گزارش ایرنا، در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره روستا از 20 تا 25 شهریور سال 96، موضوع ایجاد نمایشگاه دائمی دستاوردهای روستاییان مطرح شد.
این موضوع حتی تا آنجا پیش رفت که بنا شد محیطی هم برای نمایش و تجربه زندگی روستاییان ایجاد شود و علاقه مندان و گردشگران داخلی و خارجی از آن بهره برداری کنند.
در همان سال مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان اعلام کرد که برای ارتقای سطح جشنواره روستا در منطقه 'قره داغ' شهر زنجان، محلی برای برپایی نمایشگاه دائمی و برگزاری جشنواره در قالب روستا انتخاب شده است که مسئولیت طراحی و اجرای آن به بنیاد مسکن واگذار شد.
علی محمودی به سخنان خود اضافه کرد: محیط این روستا زنده و فعال پیش بینی شده است و علاوه بر پیش بینی اتاق هایی برای استقرار تولیدکنندگان روستایی، اتاق هایی هم در قالب هتل برای تجربه زندگی روستایی ساخته خواهد شد.
در جشنواره روستایی دوم که از پنجم تا نهم شهریور در محل سابق که همان مجموعه ائل داغی زنجان بود، این موضوع بار دیگر مطرح شد که در همین زمینه بنیاد مسکن به عنوان طراح و مجری به بیان آخرین اقدامات انجام شده در همین زمینه پرداخت.
سجاد صنعتی منفرد مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان به خبرنگار ایرنا گفت: در همان زمان تفاهم نامه ای میان بنیاد مسکن و استانداری مبادله شد که به امضای مدیرکل امور روستایی، معاون عمرانی، استاندار، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، مدیرکل میراث فرهنگی این استان و معاون میراث فرهنگی کشور رسیده بود.
صنعتی منفرد افزود: اکنون این تفاهم نامه منتظر امضای رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور است.
وی تاکید کرد: با این وجود استان معطل این امضا نشد و برای آماده سازی نقشه ها و طراحی های سه بعدی آستین بالا زد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: این طرح حتی مصوبه ستاد میراث فرهنگی استان را هم دریافت کرد و چون یک طرح ملی محسوب می شود، همچنان نیاز به امضای رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور دارد.
وی اضافه کرد: این نخستین بار در کشور است که روستای جدیدی در حاشیه شهر به منظور جذب گردشگر و معرفی دستاوردهای روستایی احداث و ایجاد می شود.
صنعتی منفرد این موضوع را هم افزود: مدت زمان اجرای این طرح سه سال پیش بینی شده است اما وابسته به میزان و روند تخصیص اعتبار ملی دارد.
مهرداد سلطانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان هم ضمن تایید این موضوع که امسال برای اجرای این پروژه ردیف اعتباری تعریف شد اما پولی تخصیص داده نشد، گفت: در کل کشور تخصیص بودجه با مشکل مواجه بود، این طرح هم پروژه جدید محسوب می شد و تخصیصی نداشت.
سلطانی یادآورشد: تخصیص اعتبار متناسب با اولویت پروژه ها و پیشرفتی بود که داشتند در حالی که هنوز عملیات اجرایی طرح روستای جدید در منطقه قره داغ، هنوز آغاز نشده است.
وی اظهار داشت: به حتم باید برای اجرای این پروژه از توان بخش خصوصی به عنوان بهترین راهبرد بهره گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان به موانع پیش روی بهره گیری از توان بخش خصوصی در اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: گاه اقتصادهای موازی و دلال گونه بزرگترین مانع ورود سرمایه گذاران به منظور اجرای پروژه های عمرانی مشاهده می شوند.
با این توضیحات به نظر می رسد، اجرای این پروژه که می توانست فرصتی مستمر برای روستاییان و عرضه مستقیم محصولات تولیدی آنها ایجاد کند، باید چشم انتظار تامین اعتبار باشد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.