امجد باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته (20 شهریور جاری) عوامل نیروی انتظامی در پی کسب اطلاع از حضور صیادان پرنده در اطراف شهر زرین آباد مرکز شهرستان ایجرود، بلافاصله به محل اعزام و سه صیاد خاطی را دستگیر کردند.
وی اظهار داشت: از این سه صیاد متخلف غیرمجاز هشت قطعه پرنده سهره طلایی، یک رشته تور زنده گیری پرنده و پنج عدد قفس نگهداری پرنده، کشف شد.
باقری افزود: متخلفان به منظور اعمال قانون به مرجع قضایی شهرستان ایجرود، معرفی می شوند و سهره های طلایی کشف شده نیز امروز /چهارشنبه/ توسط محیط بانان در زیستگاه اصلی خود رها سازی خواهند شد.
وی تصریح کرد: این سه صیاد متخلف، پرندگان را زنده گیری و به منظور فروش و کسب سود، قاچاق می کردند که در چنگ ماموران نیروی انتظامی و محیط بانان شهرستان ایجرود، گرفتار شدند.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه زنجان زیستگاه 2 نوع پرنده زیبا و آوازخوان سهره از نوع معمولی و طلایی است گفت: محیط زیست برای صید هر قطعه سهره طلایی 2 میلیون ریال جریمه به عنوان ضرور و زیان زیست محیطی از صیادان متخلف دستگیر شده دریافت خواهد کرد.
وی ادامه داد: از جنبه عمومی جرم نیز با استناد به ماده 10 قانون شکار و صید بدون پروانه در مناطق آزاد، سه تا 15 میلیون ریال برای هر قطعه پرنده سهره، جریمه تعیین شده است که بنا به رای و نظر قاضی پرونده، اعمال و دریافت خواهد شد.
وی افزود: صیاد متخلفی که برای نخستین بار اقدام به صید پرنده سهره در مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش کرده باشد در صورت دستگیری فقط مشمول جریمه خواهد شد و در صورت تکرار علاوه بر جریمه به زندان نیز محکوم می شود.
به گزارش ایرنا، سهره، پرنده ای کوچک جثه و اندکی کوچکتر از گنجشک خانگی با اندازه 12سانتی متر، دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و نسبتا باریک بوده و پرواز این پرنده موجی و رقص مانند است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.