به گزارش ایرنا از نخستین ساعات روز جمعه برق نقاطی از شهر اهواز همچون خیابان وهابی، کیان آباد و کیانپارس قطع شده و تا این لحظه نیز وصل نشده است.
از روز گذشته در بسیاری از شبکه های اجتماعی درخصوص قطع برق در برخی نقاط اهواز از جمله کیانپارس و کیان آباد اطلاعیه ای منتشر و از مردم خواسته شده بود وسایل برقی خود را از پریز خارج کنند تا کمتر آسیب ببینند.

**مصرف بالا علت قطعی برق
همزمان با این اطلاعیه مسوول روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز در جوابیه ای علت قطعی برق ها را نه ناشی از کمبود برق، بلکه به دلیل افزایش پیک مصرف برق عنوان کرده و گفته بود: برخی افراد نا آگاه و غیرفنی مطلبی را منتشر میکنند که نشان از عدم شناخت نسبت به شبکه برق دارد.
علیرضا شکرخدایی ادامه داد: از دیگر علت قطعی برق های موقت سیم بریدگی، فیوز سوزی و کابل سوزی ناشی از مصرف بالا است. اگر در منطقه کیان آباد و یا کیانپارس قطع برق یا نوسانی در جزیی از شبکه رخ داده ناشی از بی توجهی به توصیه های گسترده کارشناسان برق در رسانه های جمعی است .
وی یادآور شد: مشترکین منطقه گرم یک کشور بدلیل شرایط آب و هوایی 15 برابر مشترکین عادی کشور مصرف برق بیشتر دارند. 3000 کیلووات ساعت سقف مصرف یک مشترک خانگی منطقه گرم یک است در مقابل 200 کیلووات ساعت مصرف مشترک منطقه عادی سایر مناطق کشور، به همین دلیل نصب ترانسفورماتور در فواصل نزدیک جزء اصلی ترین اهداف شرکت توزیع نیروی برق اهواز است.

**قطعی برق دراین گرما غیرقابل تحمل است
این درحالیست که یکی از شهروندان ساکن در منطقه کیان پارس دراین خصوص می گوید: برق منطقه کیان پارس از ساعت پنج صبح آن هم در یک روز تعطیل قطع شده است؛ چطور ممکن است این زمان پیک مصرف برق باشد؟
وی ادامه داد: از روز قبل اطلاعیه ای مبنی بر احتمال قطعی برق در تمام شبکه های اجتماعی منتشر شد اما بلافاصله شرکت برق اهواز آن را تکذیب کرد .
به گفته این شهروند اینگونه قطعی برق های مکرر علاوه بر آنکه آرامش و آسایش مردم را مختل می کند بلکه به وسایل برقی نیز صدمه وارد می کند.
دمای هوای شهر اهواز در این روزهای گرم تابستان بیش از 48 درجه سانتی گراد است؛ ادارات در برخی روزها با هدف صرفه جویی در مصرف برق تعطیل می شوند تا آسایش خانواده ها در این دمای بالا بیش از این مختل نشود اما قطعی برق های مکرر آن هم در روزهای تعطیل باعث کلافگی شهروندان شده است.
/6002/9887
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.