امیر عیسی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:از پارسال چند روستای بخش چغامیش دزفول به عنوان پایلوت اجرای طرح کاهش تیراندازی در خوزستان انتخاب شدند که با اجرای این طرح و همکاری اهالی روستاها ، بزرگان و عشایر آمار تیراندازی در مجالس در این روستاها به صفر نزدیک شده است.
وی گفت:در سه ماه نخست پارسال 67 مورد تیراندازی در بخش چغامیش دزفول گزارش شده بود که این آمار امسال به هفت مورد کاهش یافته است.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول اضافه کرد:90 درصد تیراندازی ها در دزفول در مجالس شادی و عزا بوده و 10 درصد دیگر نیز تیراندازی های بی هدف و شبانه ای است که بدون هدف می باشند.
وی گفت:در نظر داریم طرح کاهش تیراندازی در مجالس را در دیگر روستاهای دزفول نیز اجرا کنیم تا شاهد کاهش حوادث ناگوار ناشی از تیراندازی باشیم.
عیسی زاده به افزایش کشف اسلحه های غیرمجاز در این شهرستان اشاره کرد و گفت: کشف اسلحه در دزفول طی امسال 16 درصد افزایش یافته است.
وی به تلفات ناشی از این تیراندازی ها نیز اشاره و افزود:از ابتدای امسال تاکنون یک مورد تیراندازی در جاده میانرود به چغامیش اتفاق افتاد که منجر به مرگ یک نفر شد و تلفات دیگری ناشی از تیراندازی در این شهرستان گزارش نشده است .
وی بیان داشت:هر گونه تیراندازی در مجالس موجب رعب و وحشت مردم شده و به عنوان یک تخلف با آن برخورد می شود اما تلاش می شود با فرهنگ سازی و مشارکت بزرگان طوایف و عشایر این رسم غلط حذف شود.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.