به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمد امام روز یکشنبه در آئین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان در حرم حضرت دانیال نبی(ع) برگزار شد افزود:متاسفانه در این شهرستان در زمینه اشتغال و کار آفرینی شاهد عقب گرد هستیم.
وی افزود: جایگاه شهرستان شوش در زمینه اشتغال و کار آفرینی شایسته نیست و این ناشی از ضعف دستگاه های اجرایی است.
امام جمعه شوش با بیان اینکه اشغال یک مقام و منصب کار آسانی است بیان کرد : با ظرفیت هایی که در شوش وجود دارد می توان مشکل بیکاری جوانان این شهرستان را حل کرد و اگر مسئولی این موضوع را قبول ندارد حاضرم با وی مناظره کنم.
وی مسئولیت و وظیفه فرماندار در زمینه حل مشکل بیکاری در این شهرستان را مهم دانست و گفت:انتظار می رود با برگزاری نشستی ویژه با حضور نماینده مردم شوش و نیز فرماندار با محور اشتغال و کار آفرینی همه ادارات با تمام ظرفیت در زمینه حل مشکل بیکاری وارد میدان شوند.
حجت الاسلام امام افزود:باید بررسی شود ادارات و دستگاه های اجرایی این شهرستان با وجود اینکه امکانات و بودجه دارند چرا به وظیفه قانونی خود عمل نمی کنند و باید این موضوع به عنوان یک واجب شرعی بررسی و ریشه یابی شود.
وی بیان داشت: در صورتیکه بخشی از سرمایه موجود در شوش در راستای حل مشکل بیکاری هزینه شود شاهد کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در این شهرستان خواهیم بود
لذا باید تلاش کرد تا سرمایه موجود در این شهرستان به سمت اشتغال و کار آفرینی سوق داده شود.
امام جمعه شوش همچنین از مانع تراشی برای سرمایه گذاران در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: اگر سرمایه گذاری قصد اشتغالزایی در این شهرستان داشته باشد نسبت به وی بدگویی شده و بعضا به وی تهمت می زنند با اینکار و با سنگ اندازی سرمایه گذاران از شهرستان فرار می کنند.
وی همچنین بر ساماندهی و نظارت بر بازار این شهرستان تاکید کرد و افزود: باید زمینه را برای کار و تولید در این شهرستان فراهم کرد تا افراد سرمایه گذار ، سرمایه خود را به خارج از شهرستان منتقل نکنند.
امام جمعه شوش از اداره صنعت ، معدن و تجارت به عنوان یکی از عوامل تشدید بیکاری در این شهرستان انتقاد کرد و گفت:باید نظارت قوی بر اداره صنعت ، معدن و تجارت
صورت گیرد تا سرمایه گذاران با مانع تراشی از شوش فرار نکنند.
وی همچنین به شورای اسلامی شهر شوش توصیه کرد به نقش اثر گذار خود در زمینه اشتغال توجه کند و در این راستا وارد عمل شود.
حجت الاسلام امام اظهار داشت:مسئولان اگر طرفدار حضرت امام خمینی (ره) و دلسوز شهرستان هستند باید مراکز اثر گذار در اشتغال را متحول کنند.مسئولان امر باید مسیر خود را به سمت کار آفرینی و اشتغال پیدا کنند یا اینکه مسئولیت را به فرد توانمند دیگری واگذار کنند.
وی خطاب به کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان نیز گفت:اینکه افراد زیر پوشش قرار گیرند و به آنها کمک شود گداپروری است ،کمیته امداد باید پلی باشد برای توانمند سازی افراد فقیر و ناتوان .
امام جمعه شوش با بیان اینکه نباید فقر را در جامعه توزیع کرد گفت:اگر کمیته امداد می خواهد به وظیفه اصلی خود عمل کند باید مسیر را تغییر دهد و به سمت ایجاد اشتغال برای محرومان گام بردارد.
حجت الاسلام امام گفت:مسئولان باید به فکر محرومان و دلسوزمحرومان باشند باید خط حرکت از مبارزه بافقرا به مبارزه با فقر تغییر کند چرا که امروز برخی دستگاه ها با فقرا و اشتغال مبارزه می کنند.
امام جمعه شوش همچنین در ادامه به تبیین ویژگی های شخصیت امام راحل(ره) پرداخت و گفت: عظمت امام راحل(ره) واقعیتی است که دوست و دشمن به آن اعتراف دارند.
وی با بیان اینکه باید افکار و راه امام خمینی (ره) حفظ شود افزود: تمام افکار امام ناب و اسلامی هستند که باید زنده بمانند.
حجت الاسلام امام اظهار داشت: امام خمینی (ره) با انقلاب خود عزت و هویت از دست رفته را به ما باز گرداند و با نابودی رژیم ستمشاهی و ایستادگی در مقابل استکبار جهانی حکومتی بر پایه اسلام ناب پایه گذاری کرد.
وی با اشاره به ابعاد گوناگون ایمانی و اعتقادی امام عظیم الشان(ره) خاطر نشان کرد: شناخت ویژگی ها و شاخصه های امام خمینی(ره) با آگاهی از اندیشه های وی در کلیه امور راهگشا خواهد بود.
7280/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.