به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به خشکسالی در بیشتر نقاط کشور و کاهش شدید ذخایر سدهای استان افزود: با ممنوعیت کشت نیشکر و برنج در استان ، معیشت هزاران خانوار خوزستانی به خطر خواهد افتاد.
وی با بیان اینکه استان خوزستان با کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی روبرو است و چاره کم آبی استان توقف کامل طرح های انتقال آب است افزود: خوشبختانه مسئولان رده بالای کشور به این مشکل واقف و آگاه شده اند و باید در این راستا همه مجوزهای زیست محیطی انتقال آب از خوزستان ابطال شود.
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه هم اکنون شوری آب در شهرهای آبادان و خرمشهر به هفت هزار میکروموس رسیده است افزود: کمبود و شوری آب هم اکنون که در فصل بهار قرار داریم بیشتر شهرهای استان را تهدید می کند.

*وحدت اقوام ایرانی از سرمایه های ناب اجتماعی است
امام جمعه موقت اهواز با انتقاد از برخی رسانه ها که وحدت اقوام را در کشور نشانه گرفته اند افزود: وحدت اقوام ایرانی از سرمایه های ناب اجتماعی است.
وی گفت: هرکس این وحدت مثال زدنی را در کشور که به برکت تشیع ، انقلاب اسلامی و آموزه های دینی به هم بزند و تخم نفاق و اختلاف بیفشاند بی تردید عامل دشمن است و باید با آن مقابله شود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:تنها راه تعالی و پیشرفت کشور ، وحدت اقوام و مذاهب است و این وحدت و یگانگی است که برای دشمن دردناک و غیرقابل تحمل است.
آیت الله حیدری ، خوزستان را رنگین کمان اقوام در کشور توصیف کرد و گفت: این اقوام قرن هاست در کنار هم زندگی می کنند و هیچ مشکلی با هم نداشته اند.

*نامه مقام معظم رهبری به هنیه ، مبارزه با رژیم صهیونیستی را جان تازه ای بخشید
امام جمعه موقت اهواز گفت:نامه اخیر مقام معظم رهبری به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ، مبارزه با رژیم صهیونیستی را جان تازه ای بخشید و مردم مبارز و مظلوم فلسطین را به آینده ای روشن امیدوار کرد.
آیت الله حیدری با انتقاد شدید از رهبران برخی کشورهای عربی و سعودی در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی گفت: هرکس مردم فلسطین و آزادی قدس شریف را به حاشیه براند به اسلام و امت اسلامی خیانت کرده است.
وی تنها راه آزادی سرزمین فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی را مقاومت و مبارزه بیان کرد و افزود:فلسطین در صدر مسائل امت اسلامی است.

* حمایت از کالای ایرانی با اقتصاد مقاومتی عجین است
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به شعار امسال 'حمایت از کالای ایرانی' گفت: حمایت از کالای ایرانی با اقتصاد مقاومتی عجین است و تحقق این شعار مساله اشتغال جوانان را حل می کند.
آیت الله حیدری حمایت از کالای ایرانی را شاه کلید حل همه مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد و افزود: همه ما باید به کالای ایرانی تعصب داشته باشیم به گونه ای که فروشندگان کالای ایرانی بفروشند و خریداران ، کالای ایرانی خریداری کنند و این به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
به گزارش ایرنا گرامیداشت سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی ، تسلیت سالروز شهادت امام کاظم(ع) ، تسلیت به خانواده های جانباختگان حادثه اخیر آتش سوزی در اهواز ، گرامیداشت سالروز شهادت شهید شهید آیت الله صدر و خواهرش بیت الهدی به دست رژیم بعثی عراق در 19 فروردین 1359 و سالروز اعلام قطع رابطه امریکا با ایران از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه اهواز بود.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.