مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: بحث آموزش موضوع بسیار مهمی است و باید به نسل های بعد هم منتقل شود، پیشگیری بهتر از درمان است و مهمترین مورد آن نیز آموزش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، هفتمین جلسه کمیته علمی، آموزشی و فنی مدیریت بحران استان در سال جاری، به ریاست مدیر کل مدیریت بحران استان و با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر، معاون آموزش و پرورش استان، مدیر کل زمین شناسی، معاون جهادکشاورزی، اساتید دانشگاه و جمعی از مدیران مربوطه در محل سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

کیامرث حاجی زاده گفت: بحث آموزش موضوع بسیار مهمی است و باید به نسل های بعد هم یاد بدهیم و هم منتقل شود و این که پیشگیری بهتر از درمان است و مهمترین مورد آن نیز آموزش است و رکن اصلی آموزش هم اطلاعات و داده هاست بنابراین به مراکز که دانشگاه ها و کتب علمی است بایستی رجوع کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران استان با بیان این که در این موضوع خلائی احساس می‌شد و این که نیاز به وجود یک گروه علمی احساس می‌شد افزود: ما یک گروه علمی و آموزشی برای استان در بحث پیشگیری و پیش بینی مطرح و راه اندازی کردیم و از همه اساتید و نخبگان دانشگاه های استان جهت حضور و ارائه راهکار های علمی و کارشناسی دعوت شد و حضور هم پیدا کردند و جلسات متعددی برگزار شد که خروجی آن نیز سمینارها و مانورهایی بود که به بهترین نحو و با بازدهی مناسب برگزار شد.

وی ادامه داد: صدا و سیما نیز در بحث اطلاع رسانی به خوبی عمل کرد و به بهترین شکل شرایط را مدیریت کرد، برای مثال با اطلاع رسانی بموقع و صحیح توانستیم در مصرف برق صرفه جویی داشته باشیم.

حاجی زاده خاطر نشان کرد: البته باید بپذیریم که ضعف و کاستی‌هایی هم در کار بوده که با همفکری و تعامل بیشتر و بیان نقاط ضعف و ارائه راهکار می توان نواقص را برطرف و جبران کرد.

موضوع بعد نیز استفاده از اساتید و نخبگان دانشگاهی است که می‌بایست از این ظرفیت های استانی استفاده کنیم، ضمن این که این کمیته ها را جدی بگیریم و دستگاه ها نیز در خصوص همکاری و پیگیری این کمیته ها اهمیت بیشتری قائل شوند.

در پایان نیز به پیشنهاد مدیر کل مدیریت بحران استان مصوبات زیر به تصویب رسید:

_طرح جامع آموزش مدیریت بحران تهیه و تدوین شود

_سمینار ملی زلزله در بهمن ماه برگزار شود

_کمیته آموزش و پژوهش ماهانه یک بار برگزار شود

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.