به گزارش ایرنا ناخدا یکم نادر حمودی به مناسبت هفته نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان خرمشهر با گرامیداشت این هفته و یاد و خاطره تمام شهدای والا مقام به ویژه شهدای نیروی دریایی اظهارکرد: از وظایف امروز نیروی دریایی با توجه به اهمیت و نقش راهبردی دریا در اقتصاد جهان ایجاد امنیت و باز نگه داشتن خطوط مواصلاتی و دفاع از مرزهای ایران اسلامی است، که امروز این مسئولیت را فرزندان شما در نیروی دریایی به نحو احسن انجام داده است.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس فاصله شروع جنگ تا هفتم آذر، 67 روز بود که در این فاصله عملیات قهرمانانه مروارید رقم خورد و نیروی دریایی به ویژه کارکنان ناوچه پیکان در عملیاتی یک تنه در مقابل نیروی دریایی ارتش بعث ایستادند و تا آخرین نفس و آخرین گلوله ایستادگی و در نهایت به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: نیروی دریایی در طول هشت سال جنگ تحمیلی با تمام توان از کشور پاسداری کرد و در این مدت 10 هزار فروند کشتی را اسکورت کرد.
وی در ادامه با اشاره به فرموده فرماندهی کل قوا که نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است خاطر نشان کرد: با توجه به فرمایش رهبرمعظم انقلاب،وظیفه ما در نیروی دریایی سنگین تر خواهد بود و ما تا آخرین قطره خونمان پای دفاع از این کشور اسلامی خواهیم ماند.
7165/ 6037
خبرنگار: کمیله حجازی** تنظیم:حمید رضا ترابی فرد ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.