به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محسن شفیعی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز با بیان اینکه امروزه در عرصه های علم آموزی و دستیابی به دستاوردهای بزرگ علمی کارنامه درخشانی داریم، اظهار کرد: نقش دانشجویان و جوانان این مرزو و بوم در دفاع از شعائر انقلابی و آرمان گرایی برای موفقیت های آینده نظام، برجسته است.
وی ادامه داد: امروز پس از گذشت حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه ها و مراکز عالی کشور کارنامه درخشانی در جهت دفاع از ارزش های انقلاب، قطع وابستگی و دستیابی به درجات علمی ، داشته و این مسیر روز به روز در حال پیشرفت است.
وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی نیز زمانی که اقتدار و سربلندی جامعه از سوی دشمن تهدید می شد دانشجویان قلم را زمین گذاشته و با حضور در میدان های نبرد افتخار دیگری برای این میهن اسلامی به ثبت رساندند.
مسئول نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خوزستان ادامه داد: نقش دانشگاهیان پس از هشت سال دفاع مقدس نیز در عرصه های سازندگی نقش برجسته ای بود و دانشجویان و دانشمندان ما در جهت قطع وابستگی اقتصادی و دانش فنی ، نقش موثری ایفا کردند.
وی بیان کرد: بیشترین نقطه خشم دشمن در مسأله دانشگاهیان، کشف معماهای پیچیده و فتح حیاط خلوت هایی بود که دشمنان طراحی کرده بودند که دانشمندان ما با توانمندی بالا از این میدان سخت نیز سربلند بیرون آمدند.
وی گفت: همچنین در زمینه شبیه سازی نیز دانشمندان بزرگ ما به دستاوردهای با ارزشی دست یافتند که در نوع خود بی نظیر بود و بر خشم دشمنان افزود.
حجت الاسلام شفیعی افزود: حرکت های بزرگی نظیر برپایی نماز جماعت، اعتکاف، آیین های دعا ، شب های احیا و حضور در پیاده روی اربعین توسط دانشگاهیان بر ارزش های این قشر فرهیخته جامعه افزوده است.
وی گفت: همچنین پشتیبانی ملت از مراکز عالی کشور و دانشجویان از دیگر نکات برجسته این نظام اسلامی بوده چرا که این درسی است که ملت شریف ایران از مکتب اهل بیت (ع ) آموخته اند.
وی بیان کرد: امروزه در شهرهای بزرگ و کوچک جوانان و خانواده ها به امر تحصیل و علم آموزی به ‌عنوان یک فضیلت نگاه کرده و به فرهنگ عمومی کشور تبدیل شده است.
مسئول نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خوزستان گفت: دشمنان از سال های گذشته تاکنون در تلاشند که در حوزه های اخلاقی جوانان ما را بی بندوبار کنند اما به برکت اسلام و معارف اهل بیت(ع) جوانان ما در مسیر صحیح قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: استکبار جهانی باید بداند که جوانان ما هیچگاه در برابر زورگویی، یاوه گویی و هر نوع تهدیدی سر فرو نخواهند آورد.
حجت الاسلام شفیعی گفت: هم اکنون بیش از چهار میلیون و 500 هزار دانشجو در کشور سعی در ارتقای اعتلای کشور و کاهش وابستگی کشور دارند که هیچ نیرنگی از سوی دشمن نمی تواند این هدف را متوقف کند.
7152 / 6037
خبرنگار: محمدرضاخبازان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.