عبدالرضا سعیدی نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع از ابتدای ماه صفر تا روز اربعین حسینی(پنجشنبه) 380 هزار زائر از گذرگاه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز به نجف اشرف و کربلای معلی عزیمت کردند.
وی گفت: دیروز (جمعه) که مصادف با روز اربعین در عراق بود 50 هزار و 500 زائر از گذرگاه مرزی چذابه وارد کشور شدند که پس از پذیرایی و استراحت راهی شهرهای خود شدند.
فرماندار دشت آزادگان پیش بینی کرد تا سه روزه آینده (25صفر) همه زائرانی که در ایام اربعین حسینی از مرز چذابه راهی کربلای معلی شدند به کشور مراجعت کنند.
وی افزود: پذیرایی و خدمت رسانی به زائران اربعین تا بازگشت کامل آنان به کشور ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه فرآیند بازگشت زائران به کشور از گذرگاه مرزی چذابه پس از انجام تشریفات قانونی و رسیدگی درمانی و پزشکی به صورت روان انجام می شود افزود:همه دستگاه های اجرایی و خدمت رسانی دولتی و مردمی همچنان در مرز چذابه فعال هستند.
گذرگاه مرزی چذابه در محدوده شهرستان دشت آزادگان واقع شده است.
در اربعین پارسال 430 هزار زائر از گذرگاه مرزی چذابه راهی عتبات عالیات شدند که این رقم امسال حدود 50 هزار نفر کاهش داشت.
گذرگاه های مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز 2 کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی بودند.
در اربعین امسال حدود 690هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از گذرگاه مرزی شلمچه راهی عراق شدند که نسبت به اربعین پارسال 40هزار زائر افزایش داشت.
بازگشت تدریجی زائران از کربلای معلی از 2 گذرگاه مرزی شلمچه چذابه از 10روز پیش شروع شد ولی از سه روز مانده به روز اربعین بازگشت آنان شتاب گرفت.
در ایام اربعین حسینی وزیران نیرو و اطلاعات ، فرمانده نیروی انتظامی ، شماری از نمایندگان مردم در مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی ، جانشین سازمان بسیج مستضعفین ، شماری از معاونان و مشاوران وزرا از مرزهای شلمچه و چذابه دیدن کردند.
6065/ 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.