به گزارش ایرنا مرتضی بانک با حضور در یادمان شهدای شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر، به همراه جمعی از مسئولان منطقه آزاد اروند و مقامات محلی، با قرائت فاتحه و اقامه نماز، نسبت به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه منطقه عمومی شلمچه ادای احترام کرد.
مشاور رئیس جمهوری همچنین از بخش های مختلف شهر خون و حماسه خرمشهر دیدن کرد.
وی همچنین از پایانه مرزی و تجاری شلمچه در 15 کیلومتری غرب خرمشهر دیدن کرد.
به گزارش ایرنا پایانه مرزی شلمچه مهمترین بارانداز صادراتی منطقه آزاد اروند است و پارسال بیش از یک میلیارد دلار کالا از این پایانه به عراق صادر شده است. بانک برای افتتاح و کلنگ زنی جند طرح زیرساختی و خدماتی منطقه آزاد اروند وارد آبادان شد.
مرتضی بانک صبح چهارشنبه از طریق فرودگاه آیت ا... جمی وارد آبادان شد و مورد استقبال مسئولان دو شهرستان خرمشهر و آبادان قرار گرفت.
بازدید از پایانه مرزی و مسافری خرمشهر، پالایشگاه آبادان، و افتتاح یا کلنگ زنی چند طرح عمرانی از برنامه های سفر یک روزه وی به منطقه آزاد اروند است.
بازدید از روستاهای گردشگری محدوده منطقه آزاد اروند، فولاد شهید جهان آرا و گیت های ورودی آبادان، از دیگر برنامه های دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور به آبادان و خرمشهر است.
منطقه آزاد اروند شامل شهرستان های آبادان و خرمشهر با مساحت 37 هزار و 400 هکتار، در حوزه انرژی، تجارت، بازرگانی و ترانزیت و همچنین نفت فعالیت دارد.
3015/6065/ 6037
خبرنگار: محمد رضا بنوره ، عدنان جواهری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.