استاندار خوزستان از سفر نمایندگان 100 کشور خارجی در روز 13 تیرماه به خوزستان به منظور بازدید از کانون‌های ریزگرد در استان و تصمیمات مهم در این باره در نشست بین المللی تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا شریعتی در همایش مقابله با بیابان‌زایی در گیت بوستان اهواز اظهار کرد: بحث ریزگردها در خوزستان و استان‌های همجوار به بحثی ملی و بین المللی تبدیل شده و کشورهای منطقه و سازمان ملل را نیز درگیر کرده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع در زمینه مقابله با ریزگردها قطعنامه هایی در سازمان ملل برای آن تصویب و اقداماتی در سطح منطقه برای جلوگیری و پیشگیریی از این پدیده در حال انجام است.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین در این خصوص 12 تا 14 تیرماه نشست بین‌المللی مقابله با ریزگردها در تهران برگزار می‌شود و بی شک در این جلسه تصمیمات بزرگی گرفته خواهد شد.

شریعتی تصریح کرد: دولت در زمینه مقابله با ریزگردها پیگیری‌های لازم را داشته و این موضوع را از جوامع بین المللی دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: در سال جاری با وجود تنگناها، دولت به صورت جدی وارد کارزار شد و پیمانکاران و مردم محلی با مشارکت سپاه و بسیج موفق شدند 6 هزار از کانون های ریزگرد دراستان را نهال کاری کنند و امید است تا ماه های آینده نهال کاری 42 هزار کانون ریزگرد در استان به پایان برسد.

استاندار خوزستان گفت: از تمامی مسئولان استان به ویژه شهرستان کارون، امام جمعه و فرماندار و بزرگان این شهرستان و سازمان های مردم نهاد که در تمامی زمینه های سیاسی، اجتماعی ما را یاری کردند، کمال تشکر را دارم.

شریعتی تصریح کرد: آن چه که اکنون مهم و در اولویت است، گام برداشتن برای بهبود وضعیت و شرایط استان است که همه باید برای تحقق آن دست به دست هم دهند.

وی بیان کرد: 350 هزار هکتار کانون ریزگرد و به همین میزان شن زار در استان وجود دارد که مهار آن به غیر از با همراهی و همکاری همگانی مردم، سازمان های دولتی و مردم نهاد، نمایندگان مجلس ونهادهای دولتی غیر ممکن است.

استاندار خوزستان گفت: همچنین حقآبه به عنوان اولویت اصلی قلمداد شده و باید بر این موضوع تاکید کنیم که تامین شود چرا که حق طبیعت خوزستان باید داده شود.

وی همچنین بر اطلاع رسانی وضعیت آب و هوای استان به مردم به صورت آنلاین تاکید کرد و گفت: اکنون 2 تلویزیون شهری برای نشان دادن وضعیت آب و هوای استان راه اندازی شده و چهار تلویزیون دیگر نیز در حال راه اندازی است و مردم به صورت آنلاین از وضعیت آب و هوا و پیش بینی ها مطلع می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.