حمید رضا ورزشی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به مدت پنج روز است که عده ای متشکل از کارگران مشغول کار در بید بلند 2 و اهالی روستای اطراف این پالایشگاه روبروی پالایشگاه تجمع کرده اند.
وی گفت: کارگران خواستار رعایت قوانین کار از سوی پیمانکار پروژه هستند وتعدادی از اهالی روستایی که در نزدیکی پالایشگاه ساکن هستند خواستار استخدام در این پالایشگاه هستند.
وی گفت: عده ای از کارگران معترض در این مدت پنج روز با تجمع و اعتراض مانع اجرای روند پروژه پالایشگاه شدند و در این مدت پروژه خوابیده بود.
معاون فرماندار بهبهان گفت: با اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص مشکل کارگران مشغول کار دراین پالایشگاه صحبت شده است و به زودی مشکل این کارگران حل می شود.
ورزشی درادامه افزود: از فردا روند اجرایی این پروژه به فعالیت خود ادامه می دهد و در صورتی که فردی مانع ادامه پروژه پالایشگاه شود بازداشت خواهد شد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر یک هزار و 600 کارگر در پروژه پالایشگاه بید بلند دو در حال فعالیت هستند که اغلب به صورت روز مزدی و زیر نظر پیمانکار در حال فعالیت هستند که کار تاسیساتی در این پالایشگاه را انجام می دهند.
روستای شهرویی با دو هزارو 800 نفر جمعیت یک درصد کل جمعیت شهرستان بهبهان را داردو در کنار پالایشگاه مذکور قرار گرفته است.
مجموع اعتبار مورد نیاز برای این پالایشگاه بزرگ را 120 هزار میلیارد ریال عنوان شده است .
ساخت پالایشگاه بید بلند 2 از بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعت گاز در برنامه‌ پنجم توسعه محسوب می‌شود؛ پروژه‌ای که طبق آنچه در گذشته اعلام شده ارزش تولیدات آن به بیش از یک میلیارد دلار در سال می‌رسد.
همچنین محصولات این پالایشگاه سالانه حدود 15 میلیارد مترمکعب گاز شیرین، 1.48 میلیون تن اتان، 1.51 میلیون تن پروپان و بوتان (LPG) و 860 هزار تن در سال بنزین طبیعی خواهد بود.
پیش بینی شده است که در سال 97 این پالایشگاه افتتاح و وارد مدار تولید شود، پروژه ساخت این پالایشگاه از سال 80 در استان کلید خورد.
پالایشگاه بیدبلند 2 در 15 کیلومتری شمال غربی بهبهان و در 14 کیلومتری جنوب شرقی پالایشگاه فعلی بیدبلند واقع شده است.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.