به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی پیش از ظهر امروز در خصوص اقدامات ارتش در راستای مقابله با ویروس کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متعاقب فرمانی که فرماندهی معظم کل قوا به نیروهای مسلح فرمودند مبنی بر در اختیار گذاشتن و به میان آمدن نیروهای مسلح، امکانات بهداشتی و تجهیزات جنگ‌های نوین آنها، جلسه‌ای در دو روز گذشته در ستاد کل تشکیل و فرماندهان ارتش، سپاه، وزیر دفاع و دیگر مسئولان یک نشست برگزار و آنجا تقسیم کار شد.

وی افزود: فرمانده کل ارتش هم دستور دادند که یک قرارگاه پدافند زیستی شکل گرفته و از امروز یک رزمایشی را در مقابله با این ویروس منحوس آغاز کردیم.

بیدادی ادامه داد: تمام تجهیزاتمان را که می‌تواند کمک و پشتیبانی کند به مجموعه کادر بهداشت و درمان پای‌کار می‌آوریم؛ پتانسیل‌های خیلی خوبی داریم که به طور مثال در «بحث ضدعفونی و گندزدایی شهرها» می‌توانیم کمک خیلی خوبی را برای مجموعه بهداشت و درمان داشته باشیم.

وی خبر داد: در بخش «بیمارستانی» هم یک هزار نقطه را رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستور دادند که به عنوان «بیمارستان‌های سیار» یا «ایستگاه‌های نقاهت و تشخیص» ایجاد کنیم که ۳۰۰ مرکز آن را ارتش تقبل کرده که در سراسر کشور ساماندهی و معرفی کند.

بیدادی اضافه کرد: ما هم به تبع این قرارگاهی که در سطح ارتش و نیروی زمینی تشکیل شده بود در مرکز جنوب غرب قرارگاهی را به مرکزیت اهواز تشکیل دادیم؛ حوزه کار قرارگاه ما استان لرستان، بخشی از استان ایلام و استان خوزستان است.

وی توضیح داد: یعنی تمهیداتی را که در استان خوزستان داریم در استان لرستان هم انجام دادیم؛ به عنوان مثال از طریق مسئولان شهرستان الشتر لرستان روز پنجشنبه با ما تماس گرفتند، روز جمعه یک مانوری را در آن شهرستان انجام و گندزدایی و ضدعفونی کامل برای آنها انجام شد و فردا هم این کار برای دیگر شهرستان‌های لرستان انجام می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور بیان کرد: امروز یک نشستی با دانشگاه علوم پزشکی برگزار و با نظر آنها در نقاطی که لازم باشد ارتش ایستگاه‌های خود را برقرار می‌کند؛ گذشته از بحث پیشگیری و رعایت موازین بهداشتی که مکرراً توصیه می‌شود، بهترین کمکی که می‌توانیم داشته باشیم تحت پوشش قرار دادن جمعیت چند صدهزارنفری ارتش (شامل خانواده‌ها، کادر، پرسنل و پادگان‌ها می‌شود) است که با این کار باری از دوش کادر بهداشت و درمان برداشته می‌شود.

وی افزود: این نشست را حتماً برگزار و هر تعداد نقاطی که لازم باشد برپایی ایستگاه‌های تشخیصی را بر عهده می‌گیریم تا مردم مراجعه و پس از غربالگری در صورت نیاز به مراکز معین منتقل شوند.

بیدادی تأکید کرد: ارتش با همه توانش در کنار مردم است و برابر اوامر مطاع فرماندهی کل قوا تا شکست کامل ویروس منحوس کرونا این رزمایش با ولایت تا شهادت ادامه دارد.

وی به مرخصی سربازان اشاره کرد و گفت: در این ایام مرخصی‌ها را خیلی محدود کردیم؛ قبل از اعلام بحران به محض شیوع ویروس سربازهایی که به استان‌های با وضعیت قرمز فعلی اعزام شده بودند، به آنها اعلام کردیم که فعلاً برنگردند و با قرنطینه خود در همان محل بمانند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور افزود: همچنین تمام دوره‌های آموزشی را که به تجمع ختم شود، لغو کردیم و توصیه هم همیشه این بوده که حتی در کوی‌های سازمانی هم کسی تجمع یا مهمانی برگزار نکند.

بیدادی خبر داد: در ورودی پادگان‌ها یک مرکز تریاژ برپا و با راه‌اندازی چادر، اعزام آمبولانس و استقرار تیم پزشکی هر نفری که وارد می‌شود، از فرمانده پادگان تا پایین‌ترین سرباز توسط تب‌سنج‌ها چکاب و در هنگام خروج نیز این کار انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین سرویس‌ها در پادگان روزی دو نوبت ضدعفونی می‌شوند و تمام اماکن پادگان هر روز ضدعفونی می‌شود و تمهیدات ویژه‌ای را در آشپزخانه‌ها، بوفه‌ها و خبازخانه‌ها و دیگر نقاط پادگان فراهم شده و تمام تلاشمان این است که خیال خانواده‌ها راحت باشد و بدانند که فرزندان آنها در کمترین معرض خطر ابتلاء به ویروس هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: تاکنون موردی از ویروس کرونا نداشتیم و این امر نشان می‌دهد که در این حوزه کار خوبی ایفا شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1382149
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.