به گزارش ایرنا از روابط عمومی این دانشگاه، دکتر علی احسان پور روز چهارشنبه بیان کرد: خوشبختانه از مراجعه ۲۱۸ نفر در تاریخ ۱۷ اسفند با مسمومیت‌های شدید ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی و مسموم این آمار در روز گذشته به حدود ۷۰ نفر رسید که این امر جز با ورود به موقع نیروهای انتظامی، امنیتی، قضایی و همراهی اصحاب رسانه استان امکان پذیر نبود.

وی افزود: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان  اینکه در طی روزهای اخیر بیمارستان های این دانشگاه با حجم قابل ملاحظه و فزاینده‌ای از بیماران با مسمومیت های مشروبات الکلی تقلبی مواجه شدگفت:  این مسئله در کنار بحران ویروس کرونا فشار زیادی بر سیستم‌ درمانی خوزستان به ویژه اهواز ایجاد کرده بود به گونه‌ای که کنترل این امر جز با همکاری بی شائبه سایر ارگان ها از جمله نیروهای انتظامی، امنیتی و قضایی و همراهی اصحاب رسانه میسر نبود.

احسان پور این حجم از همکاری بین‌بخشی را قابل تحسین عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراتب قدردانی خود را از کلیه ارگان‌های مرتبط و نیز مردم فهیم خوزستان اعلام می دارد.

وی ادامه داد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی با بسیج همگانی کلیه بخش ها و نیروهای خود آمادگی لازم برای خدمات رسانی شبانه روزی به مردم را دارد.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ۱۶ اسفند تا ۲۰ اسفند در مجموع ۵۰۲ بیمار مسموم به الکل سمی به بیمارستانها و مراکز درمانی استان مراجعه کرده که متاسفانه ۳۹ نفر از این افراد  شامل ۳۷ نفر در اهواز و ۲ نفر در رامهرمز جان خود را از دست دادند.

درروزهای اخیر افرادی در اهواز و برخی از نقاط دیگر استان به دنبال شایعه موثر بودن خوردن الکل برای درمان ویروس کرونا اقدام به مصرف الکل تقلبی کردند که بر اثر مسمومیت ناشی از آن به بیمارستان ها مراجعه کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.