فرماندار سابق هویزه در خصوص خاطرات و نقش شهید سردارحاج قاسم سلیمانی در حادثه سیل ۹۸ خوزستان گفت: ایشان در بحران سیل خوزستان از جمله در هویزه، کنار مردم بود و نقش بسیار روحیه‌بخش و امیدوارکننده‌ای برای مردم و مسوولان دستگاه‌های اجرایی داشت.

قاسم موسوی افزود: حضور سردار سلیمانی که چهره شاخص مقاومت در منطقه و جهان بود، روحیه نیروهای مردمی را برای مقابله با بحران سیل خوزستان مضاعف کرد و حضور ایشان نور امید در دل مردم بود.

وی بیان کرد: شهید سردارسلیمانی با جوانان رُفیِّع و هویزه که در مقابل آب صف آرایی کرده بودند دیدار و گفت و گو کرد و مردم نیز به شکل ویژه ای از وی استقبال کردند.

موسوی ادامه داد: یک جوان شاعر و مداح عرب اهل رفیع، با سرودن شعر عربی از ایشان استقبال کرد و عشایر را به عنوان طرفداران و وفادارترین افراد به نظام برای سردار تعریف کرد.

فرماندار سابق هویزه گفت: شهید سردار سلیمانی جوانان را در آغوش می‌کشید و به آنها روحیه می‌داد.

وی بیان کرد:سردار شهید قاسم سلیمانی با مردم و جوانان ارتباط صمیمانه برقرار کرد و در شرایط سخت کنار آنها بود.

موسوی ادامه داد: مردم و جوانان هویزه تصاویر خود با سردار قاسم سلیمانی را به عنوان عکس پروفایل خود را در فضای مجازی برگزیدند که نشان از ارادت مردم و ماندگاری خاطرات و محبت‌های ایشان است.

فرماندار سابق هویزه گفت: وی بدون محافظ و مانند انسان‌های عادی فعالیت می‌کرد چون منتظر شهادت بود.

وی بیان کرد: امروز تمام جهان اسلام عزادار است چون ایشان برای ملت‌های مقاومت شخصیت بزرگواری بود که از کیان ملت‌های مسلمان و مظلوم دفاع کرد.

موسوی اضافه کرد: فعالیت‌های ایشان جاودانه خواهد ماند و تاریخ نشان داده زمانی که رسالت حسینی همچنان جوشش دارد،افرادی مانند سردار سلیمانی و کسانی که در راه مقاومت جانفشانی می‌کنند در ذهن ها ماندگار هستند و هزار قاسم سلیمانی از امروز به بعد متولد می‌شود.

فرماندار سابق هویزه ادامه داد: خون این شهیدان بزرگوار شجره طیبه انقلاب اسلامی را آبیاری و تنومندتر می‌کند.

وی گفت: محور مقاومت با این خون ریخته شده مقاوم‌ترخواهد شد و دشمنان مایوس‌تر می‌شوند.

فرماندار حمیدیه نیز با بیان خاطره ای به نقل از فرمانده سپاه این شهرستان گفت: شهید سردار سلیمانی در زمانی که شهر حمیدیه در معرض سیل فروردین ۹۸ بود در نشستی با حضور فرماندهان سپاه خوزستان بیان کردند که مردم حمیدیه همانگونه که در زمان جهاد عشایر در مقابل دشمنان و در زمان جنگ تحمیلی در مقابل ارتش بعثی مقاومت کردند در زمان سیل نیز می‌توانند مقاوم باشند.

شاهین هاشمی ادامه داد: ایشان با تاکیدات و راهنمایی‌های خود انرژی مضاعفی دادند و مردم حماسه آفریدند و مقاومت مردم حمیدیه در احداث سیل بند باعث شد شهر حمیدیه دچار آبگرفتگی نشود.

شهید حاج قاسم سلیمانی در جریان سیلاب فروردین امسال خوزستان، خاضعانه و خالصانه در کنار مردم آسیب دیده قرار گرفت و منشاء خدمات ارزنده و ماندگاری شد.

به گزارش ایرنا طبق اعلام غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان فردا یکشنبه ۱۵ دی، خوزستان نخستین میزبان پیکر پاک و مطهر سردار رشید اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کشور خواهد بود.

تشییع پیکر شهدای مقاومت فردا از ساعت هشت صبح در شهرستان اهواز از میدان مولوی به سمت چهارراه سلمان فارسی(نادری) برگزار می‌شود.

شهید قاسم سلیمانی فرماندار شجاع و جسور لشکر۴۱ ثاراله کرمان در دوران هشت دفاع مقدس ، با حضور موثر درخطوط مقدم جهاد و مبارزه با نیروهای بعثی عراق ، نقش مهمی در پیروزی های رزمندگان اسلام داشت.

بامداد جمعه ۱۳ دی سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق و جمعی دیگر از همرزمان، در حمله پهپادهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت جنگ آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز در ایران عزای عمومی اعلام کردند.

سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در جمهوری اسلامی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران نسبت به این اقدام آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.