محمد آلاله روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در سال زراعی جاری ۱۳۴هزار هکتار گندم آبی ، ۳۳هزارهکتار گند دیم و ۲۲هزار هکتار دانه روغنی کلزا زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی پاییزی قرار گرفتند.
وی گفت: ۵۶درصد حق بیمه کشاورزی را دولت و ۴۴درصد را کشاورز پرداخت می شود بنابراین بیمه محصولات کشاورزی به نفع کشاورز است.

تمدید زمان بیمه محصولات کشاورزی پاییزی
رییس گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان از تمدید زمان بیمه محصولات کشاورزی پاییزی خوزستان تا ۱۵ دی یا احتمالا ۳۰دی خبر داد.
وی از کشاورزان خوزستانی خواست در فرصت باقی‌مانده محصولات پاییزی خود را در برابر حوادث طبیعی و قهری بیمه کنند.
وی گفت: بخش کشاورزی خوزستان شکننده و در برابر حوادثی همچون سیل ، تگرگ ، آفات ، آبگرفتگی و کاهش شدید تولید آسیب پذیر است بنابراین به نفع کشاورزان است که محصولات خود را بیمه کنند.
آلاله افزود: کشاورزانی که در سال اول محصول خود را بیمه کنند شامل ۲۰ درصد تخفیف خواهند شد و در سال دوم این تخفیف ۴۰ درصد و سال سوم ۶۰ درصد خواهد بود.
بنابراعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان سطح زیرکشت محصولات پاییزی این استان حدود ۸۳۰هزار هکتار است که از این میزان ۵۴۲هزار هکتار گندم آبی و دیم و ۶۳هزار دانه روغنی کلزا است.
آلاله به پیگیری برای پلاک گذاری و بیمه کردن دام ها به طور همزمان اشاره کرد و افزود:امسال ۱۱۸ هزار و ۵۶۲ راس دام و بیش از ۱۰ میلیون قطعه طیورزیرپوشش بیمه قرار گرفتند.
وی افزایش حق بیمه کشت پاییزه به دلیل افزایش تعهدات، نداشتن انگیزه بهره برداران به دلیل پرداخت بدون عوض دولت به کشاورزان، افزایش هزینه‌ کشت و تورم در تامین نهاده‌ها و هزینه‌ جاری کشت و خانوار و تاثیر هزینه‌های هویت دارنمودن دام بر بیمه دام را از مشکلات بیمه محصولات پاییزی بیان کرد.
رییس گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان پیشنهاد داد برای گسترش بیمه محصولات کشاورزی در خوزستان، حق بیمه در بیمه پایه با مساعدت مدیریت بحران و سازمان جهاد کشاورزی برای کل سطوح زراعی استان تامین شود و گزینه‌های حق بیمه ارزان‌تر با تعهدهای کمتر برای کشاورزانی که قادر به پرداخت حق بیمه نیستند ارایه شود.
استان خوزستان با ۱.۲ میلیون هکتار زمین های کشاورزی و تولید سالانه ۱۶.۲ میلیون تن و عمل‌آوری ۱۳۸ نوع محصول از نظر حجم و تنوع تولیدات کشاورزی مقام نخست را در کشور دارد.
براساس اعلام وزارت جهادکشاورزی حجم سالانه تولیدات بخش کشاورزی کشور حدود ۱۲۲میلیون تن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.