مهدی مهری شاه‌آبادی روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شهرستان‌های شمال خوزستان در دزفول به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از یکصد طرح در طول سال توسط دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای دزفول تهیه می‌شود که معمولا ۷۰ درصد این طرح‌ها در معرض دید عموم قرار می گیرند.

وی بیان کرد: تمام طرح‌ها با توجه به اهداف دانشکده فنی مهندسی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای با هدف پرورش تکنسین فنی تهیه می‌شوند و تمام دانشجویان باید طرح پایانی داشته باشند.

مهری شَاه‌آبادی افزود: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید هنر خود را در قالب یک طرح ساخت براساس پروپزال ارائه کنند که درنهایت این طرح در جلسه دفاع ارزیابی و نمره پایانی به دانشجویان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از این طرح‌های جدید قابلیت ثبت اختراع دارند، اظهارداشت: سال گذشته سه طرح از مجموع طرح‌های دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای دزفول ثبت اختراع شدند.

وی به طرح‌های شاخص دانشگاه فنی و حرفه‌ای دزفول در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شمال خوزستان اشاره کرد و افزود: دستگاه ای سی جی با قابلیت جدید، سیستم اطفا حریق  با تکنولوژی جدید، یک طرح در زمینه سلول‌های خورشیدی به صورت تک محوره و ۲ محوره، تکنولوژی طرح تونل‌ها وجاده‌های هوشمند از جمله طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه می‌باشند.

مدیر امور پژوهشی و ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای دزفول با بیان اینکه بیشتر طرح‌های ارائه شده در زمینه برق هستند، گفت: برخی از این طرح‌ها در سایت‌های اینترنتی وجود دارند، اما تمرین و تجربه‌ای که دانشجو از کاربرد آن آموخته و در یک فرآیند دست‌ساز تجربه می‌کند برای دانشگاه اهمیت دارد.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای دزفول نرم افزارهای قوی و کاربردی نیز تولید کرده‌اند ولی بدلیل محدودیت فضا و گنجایش نمایشگاه امکان ارائه نداشتند.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شهرستان‌های دزفول، شوش و اندیمشک از روز شنبه در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول بر پا شده است.

امروز چهارشنبه آخرین روز برپایی نمایشگاه است که در پایان از پژوهشگران برتر تجلیل می‌شود.

۲۳ تا ۲۸ آذرماه به نام هفته پژوهش نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.