به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید کمال موسوی روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری آیین اعتکاف در شهرستان ایذه افزود: اعتکاف یکی از نمادهای آشکار شعائر الهی و فرصتی بی بدیل برای استحکام ارتباط معنوی با خداوند متعال و اثر گذاری در روند رفتار عمومی اجتماع است.
وی بیان کرد: در نظام اسلامی هر یک از مسوولان و دستگاه های اجرایی باید به فراخور شرایط و توانمندی های خود به احیا و تقویت مراسم اعتکاف کمک کنند تا روح تقوای جمعی در جامعه بیش از پیش دمیده شود.
حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه حضور گسترده مردمی در آیین های دینی و فرهنگی مانند اعتکاف باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود اضافه کرد: دستگاه های اجرایی متولی و مرتبط با این آیین باید برنامه های معنوی و فرهنگی این مراسم را به گونه ای محسوس و اثر گذار تدوین و اجرا کنند.
وی اظهار کرد: بستر برای حضور بیشتر مردم و به ویژه جوانان در این آیین باید با همگرایی دستگاه های اجرایی و مردم فراهم شود.
فرماندار ایذه نیز در این نشست گفت: اعتکاف یکی از حائز اهمیت ترین برنامه های فرهنگی است که لزوم است دستگاه های اجرایی در کمک به برگزاری هرچه توانمندتر این آیین با کمک سازمان تبلیغات این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند.
وی اعتکاف را یکی از مهمترین برنامه فرهنگی دانست و گفت: خلوت با خداوند بالاترین مرحله و جایگاه دینی است که در مراسم اعتکاف پیش می آید.
سمالی بر تاکید بر لزوم آماده سازی مساجد برای مراسم اعتکاف، گفت: خیرین در این امر مهم مشارکت و هماهنگی لازم را داشته باشند تا این آئین باشکوه تر از سال گذشته در شهرستان ایذه برگزار شود.
7161/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.