به گزارش ایرنا محمد بخارایی عصر چهارشنبه در جشنواره بررسی راهکارهای افزایش ایمنی راه ها و معرفی رانندگان قانونمند و حرفه ای استان اظهار داشت : اقتصاد کشور مرهون تلاش شبانه روزی رانندگان حرفه ای است که گذشته ، سرمایه و وقت خود را صرف این اقتصاد کشور کرده اند .
وی افزود: اگر کارنامه و دستاورد های 40 ساله انقلاب اسلامی را مرور کنیم ، سهم حمل و نقل و رانندگان حرفه ای در این دستاوردها غیر قابل انکار است ؛ توسعه فرهنگ ایمنی را با کارهای جشنواره ای آغاز کرده ایم .
رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور گفت: این جمعیت از سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرد تا بگوید حمل و نقل و رانندگان اولین مطالبه گران ایمنی و ترویج دهنده فرهنگ ایمنی در کشور هستند.
بخارایی ادامه داد: در حال حاضر50 درصد کاربری توسط رانندگان حرفه ای کشور انجام می شود که با وجود این تعداد جمعیت ، آن ها تنها 10 درصد درگیر سوانح رانندگی هستند.
وی گفت: این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ ایمنی راه های کشور برگزار شده و امید است بتوانیم این کمپین را به سمت مطالبه گری نیز پیش ببریم.
رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور ایمنی را حق ملی کشور و تمامی پدران ، مادران و فرزندان جامعه دانست و گفت: متاسفانه به رغم کارنامه پرافتخار خود در راه سازی ، بندرسازی، توسعه ناوگان و ناوگان حمل و نقل، سوانح رانندگی دلنگرانی هایی برای ما ایجاد کرده کههمین امر باعث شده ترویج فرهنگ ایمنی را در اولویت قرار دهیم.
وی گفت: مطالبه گری از وظایف اصلی این جمعیت است؛ اکنون 25 دفتر نمایندگی با 20 هزار عضو در کشور فعالیت بوده و تمامی جمعیت کشور را هوادار خود می دانند.
بخارایی تصریح کرد: سیل خوزستان خسارت های زیادی را به مردم وارد کرد و به همین جهت برای آن ستاد بحران تشکیل شد و امید است به روزی برسیم که برای کشته شدگان حداقلی سوانح رانندگی نیز ستاد بحران تشکیل دهیم.
وی ادامه داد: روزانه بیش از 43 نفر در جاده های کشور براثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند که این آمار تاسف باری است و بر لزوم ترویج فرهنگ ایمنی در جامعه می افزاید.
رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور گفت: برگزاری نخستین جشنواره تجلیل از رانندگان حرفه ای کشور یکی از اقداماتی است که برای ترویج فرهنگ ایمنی در دستور کار قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: باتوجه به اهمیت سلامت و جان انسان ها نیاز است که روزهایی با عنوان مراقبت از کودکان به عنوان آسیب پذیران شبکه های حمل و نقل ، نظارت بر موتور سوران ، مشارکت بانوان در ارتقای فرهنگ ایمنی ، رانندگان حرفه ای ، اقتدار شبکه و ایمن سازی خودروها، روز مددکاران ترافیک و حمل و نقل بدون حادثه نامگذاری شود.
بخارایی یادآور شد: اکنون 50 درصد جمعیت رانندگان کشور را بانوان تشکیل داده و متاسفانه 24 درصد کشته های سوانح رانندگی از بانوان است در حالی که بانوان سهم وسیعی در توسعه فرهنگ اجتماعی دارند.
همچنین عبدالرضا فتاحی رییس جمعیت ایمنی راه های خوزستان گفت: اولین جشنواره بررسی افزایش ایمنی راه های استان به همت هیات مدیره جمعیت ایمنی و راه های کشور در اهواز برگزار شد و امید است با دستاوردهای این جشنواره و فعالیت های این جمعیت الگویی مناسب برای سایر استان ها باشیم .
وی افزود: فلسفه اصلی بروز و فعالیت های این جمعیت ارزش قائل شدن نسبت به حیات انسان ها است؛ هر تلاشی به منظور کاهش آسیب های سوانح رانندگی در کشور صورت گیرد می تواند موثر باشد.
رییس جمعیت ایمنی راه های خوزستان ادامه داد: بهبود تردد ایمنی در راه ها و ارتقای فرهنگ ایمنی ، کمک به ایجاد تعامل بین سازمان ها و مسئولین ایمنی ، تغییر نگرش ها در‌جامعه ،حساس نمودن مسئولین نسبت به کاهش حوادث رانندگی، تلاش برای جلب توجه دولت و کمک به آسیب دیدگان حوادث رانندگی وهمچنین معرفی رانندگان قانون مند و حرفه ای از اهدافاصلی این جمعیت است .
وی بیان کرد: باید مقوله ایمنی را در جامعه نهادینه کنیم؛ اولین برنامه این جمعیت معرفی رانندگان برتر استان است چرا که این رانندگان در سرما و گرما زحمات زیادی کشیده و سختی های فراوانی را تحمل می کنند.
همچنین رحیم کعب عمیر رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز در این جشنواره گفت: همچنان در بحث فرهنگ سازی و ایمنی جاده ها عقب هستیم و هنوز بسیاری از خودروهای ما استاندارهای لازم را ندارند در حال که باید سلامت افراد جامعه را در اولویت قرار دهیم اما متاسفانه همچنان جزو 10 کشور اول دنیا در بحث تلفات انسانی هستیم .
وی افزود: کلانشهر اهواز شرایط خاص خود را دارد؛ ما در بحث شریان غرب و شرق کارون را داریم کمبودهایی داریم که باید جبران شود.
رییس انجمن حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: تردد از شرق به غرب را باید تقویت کنیم و زیرساخت های لازم را برای کاهش ترافیک ایجاد کنیم .
وی تصریح کرد: باید نسبت به تکمیل جاده کمربندی غرب اهواز و وصل کردن آن به شرق و تقویت پل ها تلاش بیشتری صورت گیرد تا بتوانیم ترافیک را تخلیه کرده و اهواز را از حالت خفگی ترافیکی خارج کنیم.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.