به گزارش ایرنا معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان روز سه شنبه در این آئین در سخنانی گفت: دنیای با توپ روزی تمام می شود اما دنیای بدون توپ تمام نشدنی است که این مهم را پرویز دهداری به خوبی نشان داد.
سیدزین العابدین موسوی اظهار داشت: لازم است در این آیین ها، از منش و اخلاق اسطوره ها سخن گفت تا این مردان بزرگ الگوی نسل جوان قرار گیرند.
وی افزود: پرویز دهداری الگوی عملی اخلاق و منش پهلوانی ورزشکاران به ویژه فوتبالیست هاست. باید تلاش کنیم تا اخلاق مداری و جوانمردی در ورزش آبادان به ویژه فوتبال گسترش یابد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبادان نیز در این آئین گفت: در مورد دهداری حق مطلب ادا نشد، تختی به جایگاه اصلی خود رسید اما دهداری نه، چرا وی خوب معرفی نشد.
حبیب الله رمضانی در خصوص اخلاق و منش زنده یاد دهداری گفت: پرویز دهداری پدری دلسوز و مهربان برای بازیکنان بود و بیش از مسائل فنی به اخلاق در ورزش تاکید داشت.
وی افزود: دهداری از حق و حقوق خود می گذشت و همیشه به اخلاق اهمیت می داد، او فقط به نتیجه فکر نمی کرد برای وی اصول اخلاقی از همه چیز مهم تر بود.
پرویز دهداری در سال 1312 هجری شمسی از خانواده ای آبادانی در شهرستان مرودشت متولد شد، وی در آبادان بزرگ شد، در آبادان به مدرسه رفت و فوتبال را آغاز کرد.
زنده یاد دهداری، اواخر دهه 20 به صورت جدی به فوتبال پرداخت و ابتدا وارد باشگاه جم آبادان شد، در پی درخشش در بازی به تیم منتخب آبادان دعوت شد و از همان جا در مسابقات کشوری به تیم ملی رسید .
مرحوم دهداری در دوران بازی ابتدا برای تیم های جم و شاهین آبادان بازی کرد و سپس به تیم شاهین تهران پیوست.
این اسطوره فوتبال، سال 1339 و در اولین دوره مسابقات فوتبال باشگاه های قهرمانی کشور کاپیتان شاهین آبادان شد و با حضور مردانی چون حمید جاسمیان، حمید برمکی، علی پورجانکی این تیم را قهرمان نخستین دوره مسابقات فوتبال باشگاه های کشور کرد.
دهداری از ابتدای دهه 40 و پس از جدایی ستارگان قدیمی نظیر برومند و عراقی از تیم فوتبال شاهین تهران، کاپیتان تیم فوتبال شاهین تهران شد، سال 1343 از تیم ملی و سال 1345 از باشگاه شاهین کناره گیری کرد.
دهداری نخستین سرمربی تیم پرسپولیس بود که تا سال 1348 این مسوولیت را بر عهده داشت وی در سال 1350 سرمربی تیم ملی شد.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.