شماری از والدین دانش آموزان و دانشجویان خراسان شمالی که فرزندانشان با این تفکر به ماده مخدر گل معتاد شده اند گفتند: مسئولان باید در این زمینه اطلاع رسانی و هشدارهای لازم را بدهند.
آن ها از گرایش روز افزون فرزندان خود به ماده مخدر گل که یکی از خطرناک‌ ترین مواد مخدر است، بشدت ابراز نگران کرده و خواستار چاره اندیشی مسئولان در این زمینه هستند.
به گفته شهروندان خراسان شمالی این ماده مخدر که بتازگی در استان رواج یافته هم اکنون به راحتی قابل دسترسی است و این وضعیت، نگرانی والدین را دوچندان کرده است.
محمد ریحانی یکی از شهروندان خراسان شمالی که تحصیلاتش در رشته پیراپزشکی است گفت: با یکبار مصرف این ماده مخدر موجب توهم افراد به مدت 6 ماه می شود که نتیجه آن اختلال در عملکرد مغز است.
وی افزود: مصرف این ماده مخدر بشدت ضربان قلب را افزایش می دهد و موجب اختلال در گردش خون می شود.
این شهروند اظهار کرد: چرا باید این ماده مخدر راحت در دسترس جوانان قرار گیرد، جوانانی که از عواقب خطرناک استفاده آن بی اطلاع هستند.
یک شهروند دیگر گفت: کشت آن خیلی آسان است و حتی جوانان و نوجوانان آن را در باغچه های حیاط و حتی در میان کشتزارهای محصولات هم می کارند و کسی متوجه آن نمی شود.
لیلا رجبی افزود: جوانان گول اسم این ماده مخدر را می خورند و تصور می کنند که با یکبار مصرف هیچ مشکلی برایشان ایجاد نمی شود.
یک شهروند خراسان شمالی هم گفت: بذر این ماده مخدر به هنگام رویش گل های فراوان می دهد که این موضوع موجب علاقه مندی افراد به آن می شود.
احمد مختاری افزود: در ابتدای استفاده جوانم از این ماده مخدر که از باغچه دوستش تهیه کرده بود، تصورم می کردم که فرزندم دچار نوعی بیماری خاص شده زیراکه چشم های متورم داشت و قرمزی چشم هایش هر چه بیشتر من نگران می کرد.
این شهروند خراسان شمالی گفت: هر زمان که فرزندم را می خواستم به نزد پزشک ببرم وی با بهانه های مختلف از رفتن نزد پزشک خودداری می کرد تا اینکه یکی از اقوام از اعتیاد فرزندم به ماده مخدر گل خبر داد.
وی افزود: تاکنون موفق به ترک اعتیاد فرزندم از این ماده مخدر نشده ام.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی هم از افزایش گرایش نوجوانان این استان به مصرف ماده مخدر گل ابراز نگرانی کرد.
سرهنگ محمدغلامی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه سن اعتیاد افراد در استان رو به پایین است و در میان معتادان دستگیر شده، افراد نوجوان نیز وجود دارد.
وی افزود: آنچه در پاتوق ها مشاهده می شود، حاکی از کاهش سن و سال معتادان و اعتیاد نوجوانان دارد البته اعتیاد نوجوان دانش آموز، بیشتر در پایه های متوسطه دوم و شمار آنان کم است اما همان نیز جای نگرانی دارد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: یکی از علت های گرایش نوجوانان به مواد مخدر، مصرف این مواد توسط والدین در حضور فرزندان است و این امر سبب می شود تا قبح و زشتی مصرف مواد مخدر از بین برود.
وی افزود: علت دیگر گرایش نوجوانان به مواد مخدر، مصرف این مواد در دور هم نشینی ها و تاثیر از گروه همسالان است و در این باره خانواده ها باید بیش از پیش مراقب فرزندان باشند.
سرهنگ غلامی تصریح کرد: اولین قدم در پیشگیری از ابتلای نوجوان به اعتیاد، حساس بودن و هوشیاری خانواده نسبت به رفتار فرزندان است والدین باید بدانند فرزندشان با چه کسانی ارتباط دارد و در جمعی حاضر می شود.

* کشف 6 کیلوگرم ماده مخدر گل
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزود: پارسال 6 کیلوگرم ماده مخدر گل در استان کشف شده این در حالی است که سال های گذشته کشف این ماده مخدر صفر بوده است.
وی گفت: بیشتر این مواد در تابستان کشف شده است و متقاضیان آن جوانان و دانش آموزان بوده اند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزود: متاسفانه مصرف کنندگان مواد مخدری همچون گل به اشتباه تصور می کنند چون این ماده مخدر گیاهی است عوارض کمتری دارد اما اینچنین نیست و گل، خاصیت توهم زایی دارد و رفتار فرد را تحت شعاع قرار می دهد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.