علیرضا هنرور سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار کرد: اجرای هر کیلومتر از این خط ریلی به طور میانگین 82 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی افزود: در طول این مسیر باید540 کیلومتری، 27 ایستگاه ایجاد شود که 11 ایستگاه در خراسان شمالی است.
وی با اشاره به اینکه در طرح جدید مطالعات، اجرای طول این خط ریلی از 650 کیلومتر به 570 کیلومتر کاهش یافته است، گفت: اجرای آن در چهار قطعه اجرایی می شود که 232 کیلومتر در خراسان شمالی است.
هنرور اظهار کرد: برای شتاب دادن به اجرای این پروژه ریلی، پیشنهاد منفک شدن قطعه شیروان –بجنورد از این طرح مطرح شد تا این قطعه در قالب طرح خط ریلی جوین- اسفراین- بجنورد، اجرایی شود و بتوان از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کرد.
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور گفت: این شرکت اکنون 58 کیلومتر پروژه ریلی را در دست ساخت دارد و علاوه بر آن 263 کیلومتر بزرگراه نیز توسط این شرکت در حال اجرا است و 149 کیلومتر راه اصلی نیز توسط پیمانکار در حال ساخت است.
وی با اشاره به انجام پروژه های مطالعاتی در این استان گفت: مطالعه اجرای پروژه ریلی خط اسفراین – بجنورد به طول 102 کیلومتر در دست انجام است علاوه بر آن، پروژه مطالعاتی خط ریلی گرگان- بجنورد- مشهد به طول 233 کیلومتر از دیگر پروژه های مطالعاتی است که در حال تکمیل است.
به گفته نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور، مطالعه پروژه راه سازی آزادراه واریات شمال جنگل گلستان به طول 180 کیلومتر از دیگر طرح ها است که از این طول، 90 کیلومتر در خراسان شمالی است و در حال کامل شدن مطالعه است که امید می رود با جذب سرمایه گذار، بتوان این پروژه راهسازی را اجرایی کرد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.