به گزارش ایرنا عبدالله یوسفی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: 7 هزار هکتار از عرصه های این استان زیر کشت کلزا می رود.
وی بیان کرد: برای کشت کلزا 25 هزار تن بذر و همچنین تسهیلات مورد نظر اختصاص داده شده و کشاورزان در این خصوص هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت.
وی افزود: برای کشت کلزا مبلغ 30 میلیون ریال و برای گندم مبلغ 15میلیون ریال تسهیلات تعلق خواهد گرفت.
یوسفی اظهار کرد: سال گذشته مبلغ 500 میلیون ریال برای بیمه کلزا از طرف جهاد کشاورزی پرداخت و با توجه به خسارتی که به کلزاکاران وارد شد مبلغ 11میلیارد ریال بیمه خسارت پرداخت خواهد کرد.
وی با اشاره به مطالبات خرید گندم گفت: سال گذشته 150 هزار میلیارد ریال در کشور برای خرید گندم کشاورزان اختصاص داده شد که سهم استان خراسان شمالی سه هزار و 260 میلیارد ریال برای خرید 139هزارتن گندم اختصاص داده شد.
یوسفی گفت: در سال جاری سه هزار و 110 میلیارد ریال به کشاورزان برای خرید گندم پرداخت شده است.
فرماندار شهرستان مانه و سملقان نیز گفت: از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان مبلغ 70 میلیارد ریال برای سال جاری به جهاد کشاورزی شهرستان اختصاص داده شده است.
غلامرضا عوض زاده افزود: در سه سال گذشته اعتبارات خوبی در بخش مکانیزاسیون، آبیاری تحت فشار به جهاد اختصاص داده شده که نسبت به گذشته افزایش چشم گیری داشته است.
وی افزود: یکی از راه های موفقیت کشاورزان ارتباط تنگاتنگ آنان با کارشناسان است.
شهرستان 110هزار نفری مانه و سملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و به عنوان قطب کشاورزی استان خراسان شمالی محسوب می شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.