محمد تقی ایرانی یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع پنج هزار و 489 داوطلب ثبت نام کننده انتخابات شوراهای شهرو و روستا در خراسان شمالی پنج هزار و231 داوطلب از سوی هیات اجرای تایید صلاحیت شده و 176داوطلب رد صلاحیت شده اند.
وی افزود: 96نفراز کل ثبت نام کنندگان پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهرو روستا انصراف ده اند که 82نفر آنان قبل از تایید صلاحیت ها و 14 بعد از تایید صلاحیت ها بوده است .
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: از کل ثبت نام کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا در خراسان شمالی 830داوطلب در شوراهای شهر ثبت نام کرده اند که 23نفر انها تاکنون انصراف داده اند که 22نفر قبل از تایید صلاحیت ها و یک نفر بعد از تایید صلاحیت ها بوده است
ایرانی افزود: از تعداد کل دواطلبان شورای شهر در استان 763نفر تایید صلاحیت هیات اجرایی را کسب و 45نفر رد صلاحیت شده اند .
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی تعدادکل ثبت نام کنندگان برای انتخابات شوراهای روستا دراستان را 4هزار و 659نفر اعلام کرد و افزود: 4هزارو 468نفر آنها درهیات های اجرایی تاییدصلاحیت شده اند و 131نفر رد صلاحیت شده اند .
ایرانی افزود : از تعدادکل ثبت نام کنندگان شوراهای روستاها 73 نفر انصراف داده اند که 60نفراز قبل از تایید صلاحیت ها و 13نفر بعد از تایید صلاحیت ها بوده اند .
رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی همچنین جزییات آمار داوطلبان تایید و رد صلاحیت شده شهرها و روستاهای استان را به تفکیک بخشداری ها و فرمانداری های استان به شرح زیر اعلام کرد :
*** بام و صفی آباد اسفراین
دربخشداری بام و صفی آباد از 265داوطلب ثبت نام کننده 259داوطلب تایید صلاحیت هیات اجرایی شده،7 نفر انصراف دادند که 3نفر آنها قبل از تایید صلاحیت ها و 4نفر بعداز تایید صلاحیت بوده اندو 3نفر هم رد صلاحیت شده اند .
*** جرگلان در راز و جرگلان
در بخشداری جرگلان از 241داوطلب ثبت نام کننده 224نفر تایید صلاحیت شدند ،4نفر قبل از تایید صلاحیت انصراف دادندو 13نفر رد صلاحیت شدند .
در بخش جلگه سنخواست از 81داوطلب ثبت نام کننده در انتخابات پنجمین دوره شوراها 79 نفر تایید صلاحیت هیات اجرایی شدند و فقط یک نفر رد صلاحیت شده است .
در جلگه شوقان از 118داوطلب ثبت نام کننده دراین منطقه 117نفر تایید صلاحیت شده و یک نفر رد صلاحیت شده است .
در بخش خبوشان از 141داوطلب ثبت نام شده 129نفر تایید صلاحیت شده ،6نفرقبل از تایید صلاحیت هیات اجرایی انصراف داده اند و 6نفر هم رد صلاحیت شدند .
در بخش سملقان از 137داوطلب ثبت نام شده 131نفر تایید صلاحیت شده،یک نفر قبل از تایید صلاحیت ها انصراف داده و 5نفرهم رد صلاحیت شدند .
در بخشداری غلامان از 105داوطلب ثبت نام شده 95نفر تایید صلاحیت هیات اجرایی شده ،5نفر قبل ازتایید صلاحیت هاانصراف داه اندو 5نفرهم رد صلاحیت شده اند .
در بخشداری قوشخانه از 169داوطلب ثبت نام شده تعداد 164داوطلب تایید صلاحیت شده و 5نفرنیر رد صلاحیت شده اند .
دربخشداری گرمخان از تعداد 300داوطلب ثبت نام کننده 286تایید صلاحیت شده و 14داوطلب رد صلاحیت شده اند.
در بخشداری مانه از 279داوطلب ثبت نام کننده 272نفر تایید صلاحیت شده ، یک نفر قبل از تایید صلاحیت انصراف داده و 6نفرنیز رد صلاحیت شده اند .
در بخشداری مرکز ی اسفراین از 596داواطلب ثبت نام کننده 572داوطلب تایید صلاحیت هیات اجرایی شدند،11نفر انصراف داده اند که 8نفرآنان قبل از تایید و 3نفرنیز بعداز تایید صلاحیت ها انصراف خود را اعلام گره اند و 16نفر نیز رد صلاحیت شده اند .
در بخشداری مرکزی بجنورد از 582داوطلب ثبت نام کننده 561داوطلب تایید صلاحیت شده، 12نفر انصراف داده اند که 11نفر آنان قبل از تایید صلاحیت و یک نفر بعداز تایید صلاحیت انصراف داه است و 10نفر هم رد صلاحیت شده اند .
در بخشداری مرکزی جاجرم از 33داوطلب برا ی انتخابا ت شوراها ثبت نام کردهاند که همه آنان تایید صلاحیت شده اند .
در بخشداری مرکزی شیروان از 548داوطلب ثبت نام شده 525داوطلب تایید صلاحیت شده،6نفر انصراف داده اند که 3نفر قبل از تایید صلاحیت ها 3نفر بعد از تایید صلاحیت بوده اند و 20نفرهم رد صلاحیت شده اند .
در بخشداری مرکزی فاروج از 329داوطلب ثبت نام کننده 307نفردر هیات های اجرایی تایید صلاحیت شده و 6 نفر انصراف داده اند که 3نفر قبل از تایید صلاحیت هاو 3نفر بعد از تایید صلاحیت ها بوده اند و 16نفر هم ردصلاحیت شده اند .
در بخشداری گرمه از 101داوطلب ثبت نام کننده 92نفر تایید صلاحیت شده ،3نفرقبل از تایید صلاحیت ها انصراف داده اند 6نفرهم رد صلاحیت شده اند .
بخشداری مرکزی مانه و سملقان از 233داوطلب ثبت نام کننده 228داوطلب تایید صلاحیت شده ،2نفر انصراف داده اند که 2نفر قبل از تایید صلاحیت ها ویک نفر بعداز تایید صلاحیت ها بوده اند و 4نفر هم رد صلاحیت شده اند .
در بخشدای مرکزی رازو جرگلان از 137داوطلب ثبت نام 133داوطلب تایید صلاحیت شده ،3نفر قبل از تایید صلاحیت ها انصراف داده اند و یک نفر نیز رد صلاحیت شده است .
در فرمانداری اسفراین از 108داوطلب ثبت نامی 103داوطلب تایید صلاحیت در هیات اجرایی شده اند ،3نفرتا کنون انصراف قبل از تایید صلاحیت داده اند و 2نفر نیز رد صلاحیت شده اند .
در فرمانداری بجنورد از 262داوطلب ثبت نامی 231داوطلب تایید صلاحیت شده اند،9 نفر قبل از تایید صلاحیت انصراف داده اندو 22نفر رد صلاحیت شده اند .
در فرمانداری جاجرم 96داوطلب ثبت نام کننده 91داوطلب تایید صلاحیت شده،یک نفر قبل از تایید صلاحیت انصراف داده و 4نفر هم رد صلاحیت شده اند .
در فرمانداری رازوجرگلان 19داوطلب ثبت نام کننده18نفر تایید صلاحیت شده اند و 2نفر انصراف داده اند که یک نفر قبل از تایید صلاحیت هاو یک نفر بعداز تایید صلاحیت ها بوده اند و هیچ نامزدی رد صلاحیت نشده است.
در فرمانداری شیروان از 138داوطلب ثبت نام کننده 126داوطلب تایید صلاحیت شده ،یک نفر قبل از تایید صلاحیت انصراف داده و11نفر هم رد صلاحیت شده اند.
در فرمانداری فاروج از 41داوطلب ثبت نام شده 39نفر تایید صلاحیت شده اند ،یک نفر قبل از تایید صلاحیت ها انصراف داده و یک نفر هم رد صلاحیت شده است .
در فرمانداری گرمه از 59داوطلب ثبت نام شده 54نفر تایید صلاحیت شدندو 5نفر هم قبل از تایید صلاحیت ها انصراف دادند و هیچ نامزدی نیز رصد صلاحیت نشده اند.
در فرمانداری مانه و سملقان نیز از 107داوطلب ثبت نام شده 101داوطلب تایید صلاحیت شدند،یک نفر قبل از تایید صلاحیت ها انصراف داده و 5نفر هم رد صلاحیت شده اند .
به گزارش ایرنا از 25 فروردین تا 31 مهلت بررسی صلاحیت توسط هیات های نظارت انجام خواهد شد و اول اردیبهشت هیات نظارت نظر خود را به بخشداری ها و فرمانداری ها اعلام خواهد کرد.
داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهرو روستا خراسان شمالی برای تصدی 2هزار و 445کرسی شوراهای شهر و روستا در استان با هم رقابت خواهند کرد که از این تعداد 118 کرسی برای شورای شهر و 2هزار و 327کرسی شورای روستاها می باشد .
تعداد کل صندوق های أخذ رای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را در خراسان شمالی ١٠٦٨ صندوق است که ٣٠٣ صندوق شهری ، ٧٥١ صندوق روستایی و ١٥ صندوق نیز عشایری است که در صورت تجدید نظر هیات های اجرایی تعداد این صندوق ها تغییر خواهد کرد.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
استان 863هزارنفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد .
*********************************************************************************************************
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند. https://t.me/irnaBOJ
1744/7189 گزارش از : بتول صارمی ** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.