رییس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد خبر ذخیره حدود یک هزار تن سیب سال زراعی گذشته در سردخانه های خراسان شمالی را تأیید کرد.

رییس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد با تایید ذخیره حدود یک هزار تن سیب سال زراعی گذشته در سردخانه های استان دلیل این ذخیره سازی را کاهش قیمت در هنگام برداشت اعلام کرد و گفت : با فرارسیدن فصل بهار و ورود میوه های نوبرانه بهاری در شرایط فعلی نه تنها مشتری دست به نقد برای محصول سیب سردخانه ای وجود ندارد که تقاضا در بازار نیز از سوی مصرف کنندگان با آمدن میوه های نوبرانه وجود ندارد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، امید فیروزه افزود : اگرچه باغداران در راستای تنظیم بازار بخشی از سیب تولیدی خودشان را در سردخانه به امید افزایش قیمت ذخیره سازی کردند، و قیمت فعلی سیب با آمدن میوه های بهاری از نرخ فصل برداشت نیز پایین تر است و مشکل باغداران ما قوز بالای قوز شد به طوری که هم باید میوه را زیر قیمت بفروشند و هم این که هزینه سردخانه را پرداخت کنند.

امید فیروزه اظهار داشت: در فصل برداشت، قیمت سیب مناسب بود اما باغداران به امید بالا رفتن قیمت در عید نوروز، ترجیح دادند تا آن را در سردخانه ها نگهداری کنند.

وی گفت: سیب هایی که هفت ماه در سردخانه مانده، اکنون کیفیت خود را از دست داده اند و مشتری پسند نیستند، با گذشت زمان مشکل فساد هم بر آن اضافه می شود، از طرفی، با گرم شدن هوا ذائقه مردم هم به میوه های نوبرانه تغییر یافته است و اکنون هندوانه و یا سایر میوه های بهاری خواهان بیشتری دارد.

رییس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد قیمت فعلی سیب را در بازار بین ۱۰۰ هزار تا ۱۱۰ هزار ریال اعلام کرد و اظهارداشت : چیزی که عاید باغداران می شود، حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد زیر قیمت بازار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.