مدیر آموزش و تولید محتوای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدرسه انقلاب را دانش آموزان متوسطه دوم راه اندازی کرده اند و در دهه فجر دایر شده است.

حجت الاسلام ابوالفضل علی آبادی اظهار داشت: مدرسه های انقلاب امسال با رویکرد گام دوم انقلاب برگزار شده است و در آن، دانش آموزان، موضوعات مختلف از جمله گذشته کشور پیش از انقلاب، وضعیت اکنون و فردای انقلاب را روایت می کنند.

وی افزود: نمایشگاه های انقلاب در روزهای دهه فجر دایر است اما جریان و جنبش دانش آموزی از روز دانش آموز تا پایان سال تحصیلی جریان دارد.

حجت الاسلام علی آبادی گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی با بیش از چهل سال قدمت، از سال ۵۸ فعال شده و با برنامه های متنوع تلاش داشته است رسالت خود را که تربیت نوجوان انقلابی است، دنبال کند و هدف از فعالیت آن تربیت دانش آموزان زبده، مومن و انقلابی است.  

مدیر آموزش و تولید محتوای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان افزود: این تشکل دانش آموزی،  ۲ هدف را که شامل خودسازی و دیگرسازی است دنبال می کند،  خودسازی به معنای تلاش برای تربیت فردی و دیگرسازی، شامل اجرای برنامه های جریان ساز همچون مدرسه انقلاب و شهیدپژوهی است.  

وی با اشاره به اینکه مدرسه انقلاب ۱۰ سال تداوم داشته است، گفت: نمایشگاه های انقلاب،  در سال های گذشته با سه محور «دیروز ما»، «امروز ما» و «فردای ما»  دایر شده است که دیروز ما به معرفی کارنامه سیاه پهلوی پرداخته،  امروز ما وضعیت کنونی کشور را به لحاظ رشد در زمینه های مختلف پیش چشم داشته و فردای ما هم ترسیم آینده را پیش روی مخاطب قرار می دهد اما امسال دانش آموزان با رویکرد بیانیه گام دوم در ۱۴ محور نمایشگاه دایر می کنند.  

وی درباره طرح شهیدپژوهی گفت: در این طرح، دانش آموزان پسر، در قالب پروژه هایی با نام «همکلاسی آسمانی» به سرگذشت و معرفی شهدای دانش آموز می پردازند و دختران هم در قالب پژوهش هایی با نام «لشگر فرشتگان»، زندگی مادران شهدا را مورد تحقیق و بررسی قرار می دهند.

تشکیل انجمن های دانش آموزی در ۷۰ درصد مدارس

حجت الاسلام علی آبادی در بخش دیگر سخنان خود، در باره تشکیل انجمن های اسلامی دانش آموزان در مدارس گفت: اکنون این انجمن ها در ۷۰ درصد از مدارس تشکیل شده و فعال است.  

وی، تعامل این اتحادیه با آموزش و پرورش را خوب و مناسب خواند و افزود: حمایت از این اتحادیه، با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، خیلی خوب نیست و به طور مثال، از نمایشگاه های انقلاب که دانش آموزان به صورت خودجوش پیگیری می کنند، حمایت مالی چندانی نمی شود.  

مدیر آموزش و تولید محتوای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، کمبود اعتبار را از مشکلات پیش روی فعالیت این انجمن ها برشمرد و اظهار داشت: اگر اعتبار مناسب در اختیار باشد، می توان این انجمن ها را در تمام مدارس متوسطه اول و دوم فعال کرد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.