محمدعلی شجاعی، یکشنبه در نشستی که با عنوان «هر دهیاری یک طرح» در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مساله اشتغال استان باید در اولویت کاری فرمانداران قرار گیرد، زیرا بسیاری از مشکلات استان با حل مساله بیکاری در قالب اجرایی کردن طرح های اشتغالزا با همکاری دهیاران قابل رفع است.

وی افزود: با اجرای طرح بازارچه محلی در دل روستاهای پرتردد، نه تنها می تواند زمینه اشتغال روستاییان را فراهم و از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری کند بلکه می تواند به روند مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها بینجامد که برای اجرایی شدن این امر نیازمند فضاسازی زیبا و جذاب برای بازارچه های محلی هستیم.

وی با بیان اینکه بازارچه های محلی باید در محورهای پرتردد روستایی ایجاد شود، گفت: ایجاد جاذبه برای کشاندن شهروندان به این بازارچه های محلی نیازمند همکاری و تعامل سازنده ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ارائه برنامه های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع در کنار این بازارچه ها است.

شجاعی با بیان اینکه دهیاری ها باید در این طرح رسالت ویژه ای داشته باشند، تصریح کرد: دهیاران باید متوجه باشند که مسوولیت ویژه ای در حوزه اشتغال روستاییان و ارتقای درآمد آنها دارند، به گونه ای که با ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در روستاها دیگر شاهد روند مهاجرت روستاییان به شهرها نخواهیم بود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با پرهیز دادن دهیاران از شعار دادن صرف و انجام برخی اقدامات نمایشی، تاکید افزود: دهیار باید بداند که نقش ویژه ای در این مسیر دارد و مسوولیت آنها فراتر از شعار دادن و مشغول شدن به برخی کارهای بی اثر است.

شجاعی با اشاره به مصوبه جلسه پیشین این نشست در خصوص واگذاری اماکن تاریخی به دهیاری ها، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید در بازه زمانی ۲ روزه مجوز بهره برداری از مکان بازارچه محلی را صادر کند و در صورت وجود ممنوعیت قانونی، تا یک هفته آینده، مکان بازارچه محلی تعیین تکلیف شود.
استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.