حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: مردم ما در تشییع پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، از کوچک و بزرگ، زن و مرد وفاداری خود را به نظام نشان داند، این حضور به مثابه یک رفراندوم برای ادامه راه انقلاب بود. 

وی افزود: انقلاب ما با خون سرداران بزرگ، مطهری ها و بهشتی ها چهل ساله شده است و برای چهل ساله شدن دوم، باید خون می دادیم تا درخت انقلاب در مسیر رشد، قوی تر شود، و اکنون بهترین خون برای چهل ساله دوم هدیه شد.

امام جمعه بجنورد گفت: حاج قاسم یک امت و یک ملت بود، همه خوبی خوبان را داشت، مایه افتخار ایران و ملت مسلمان بود، و مردم ما به برکت خون این سردار آسمانی، گام های خود در چهل ساله دوم را محکم تر برمی دارند و حوزه صدور انقلاب گسترده تر می شود.

وی با اشاره به اقدام سپاه در حمله موشکی به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق افزود: برخی ساده لوح ها، افراد مغرض و یا ترسو می گفتند که کاری به آمریکا نداشته باشید، آن را عصبانی نکنید، اما ما می گوییم که آمریکا را ما عصبانی نکردیم، آنان از انقلاب ما، از رشد علمی جوانان ما ناراحت هستند و خشم دارند، کم شدن وابستگی ها به ابرقدرت و مستقل شدن ما آنان را ناراحت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی تصریح کرد: اگر در مقابل دشمن عکس العمل نشان ندهیم و اگر ضعف نشان دهیم، دشمن بیشتر حمله می کند، استکبار سگ هار است اگر رها شود، درنده ترمی شود.

وی با بیان اینکه یک اقدام سپاه همه معادلات منطقه را بر هم زد افزود: ما همه از فرزندان انقلاب و از آنان که نگذاشتند هنوز جنازه به خاک سپرده نشده، انتقام گرفته شود، قدردانی می کنیم.

امام جمعه بجنورد گفت: خواست خداوند این است که جهان اسلام آنقدر محکم و قوی باشد که دشمن نتواند علیه آن تصمیم گیرد، و وادار به عقب نشینی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه حضور باشکوه مردم در تشییع سردار سلیمانی گفت: این هیبت، انسجام و وحدت، دشمن را عصبانی می کند.

سردار حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان حشد الشعبی عراق و هشت نفر دیگر در اثر حمله تروریستی نیروهای آمریکایی که به دستور رییس جمهوری آمریکا انجام شد، به شهادت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.