به گزارش ایرنا محمد علی شجاعی روز سه شنبه در آئین تودیع و معارفه فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) این استان اظهار داشت: سپاه تنها در دفاع از مرزهای کشور مسئولیت ندارد بلکه در هر حوزه ای که به آن نیاز بوده، فعالانه عمل کرده است و اکنون واژه سپاه مفاهیم بلندی چون اقتدار، عزتمندی، عمران، آبادانی و خدمت به مناطق محروم را به یاد می آورد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: باید در برابر کلمه سپاه عزت، سربلندی، اقتدار و قدرت را نیز آورد چرا که نگاه دوست و دشمن به این نیرو چنین است و هرگاه واژه سپاه شنیده می شود ناخودآگاه اقتدار نیز به ذهن می آید.

شجاعی با بیان اینکه استکبار جهانی خیال نابودی نظام اسلامی را در سر می پرورد، اظهار داشت: آنان می دانند که نمی توانند از طریق نظامی در این کار موفق شوند و بر این اساس هیچگاه از داشته های نظامی خود در این مسیر استفاده نخواهند کرد.

استاندار خراسان شمالی به مشکلات و مسائل اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا دولت برنامه های جامعی دارد اما چرا کارها انجام نمی شود، برای رفع چالش ها باید مدیران و مسئولان شایسته و دلسوز باشند و از توان نیروی انسانی به خوبی استفاده کنند.

وی افزود: خراسان شمالی در بیشتر شاخص های توسعه از کشور عقب مانده است و از نظر اعتبارات هزینه ای و عمرانی نیز جایگاه ۳۰ کشور را دارد.

وی گفت: این در حالی است که در کاهش نرخ بیکاری در کشور سوم شده ایم و در بهار امسال در نرخ بیکاری کاهش داشته ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این آیین با بیان اینکه انقلاب اسلامی در این چهار دهه سه مرحله داشته است، گفت: امام خمینی (ره) در مرحله اول همت ها را برانگیخت، که همت ها کار بزرگی را رقم زد و حکومت اسلامی تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: در مرحله بعد ایران در دنیا دارای هویت جدیدی شد و هم اکنون این هویت به مرحله هیبت رسیده است.

وی اظهار داشت: هیبت انقلاب مرهون تلاش نیروهای مسلح کشور از جمله سپاه است که برای ماندگاری انقلاب تلاش های بسیاری کرده اند.

وی افزود: سپاه در بسیاری از چالش ها و مشکلات به کمک دولت آمده و در حقیقت فریادرس بوده است، هویت انقلاب با سپاه شناخته شده است.

در این آئین از زحمات سرتیپ دوم پاسدار سیدحسن مرتضوی تقدیر و سرهنگ ابوالقاسم چمن به عنوان فرمانده جدید سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی معرفی شد.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.