به گزارش ایرنا، روح الله براتیان، شهردار بجنورد در مکاتبه ای با شورای اسلامی شهر مرکز استان، اعلام کرده که از ۳۱ تیرماه، بازنشسته شده و دیگر مسئولیتی در شهرداری ندارد.  

برخی از اعضای شورای اسلامی شهر میگویند،  این مکاتبه بدان معنا است که شهرداری بجنورد از آن تاریخ، شهردار ندارد و البته این مکاتبه از برخی از اعضای شورا پنهان شده و تنها شماری از آنان از آن مطلع بودند.  برخی از عضا هم می گویند آقای براتیان تا روز پنجشنبه شهردار بوده و تا زمانی که شورای شهر با مکاتبه او موافقت نکرده، او مسئول شهرداری بوده است و در عمل، بجنورد مرکز استان از روز جمعه(دیروز) بدون شهردار است.  

پنهان کاری نامه شهردار قابل بررسی است 

سرپرست فرمانداری شهرستان بجنورد در این باره گفت: پنهان کاری اعضای شورای اسلامی شهر مرکز استان در نامه استعفای شهردار بجنورد، تخلف است.

بهمن شیردل اظهار داشت: برخی از اعضای شورا از مکاتبه شهردار باخبر بوده و عده ای، بی اطلاع بودند که این موضوع بررسی خواهد شد.  

وی در باره انتخاب سرپرست شهرداری بجنورد در جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار داشت: انتخاب سرپرست شهرداری مرکز استان،  با پنج امضا قانونی نیست.  

شیردل تصریح کرد: در نشست فوق العاده، هشت نفر از اعضا حضور داشتند اما لیست حضور و غیاب ملاک نیست و ملاک، امضای صورت جلسه است که تنها پنج نفر آن را امضا کرده اند.

وی افزود: بر اساس قانون،  مصوبات شورا باید توسط دو سوم اعضای شورا امضا شده باشد اما صورت جلسه مزبور، تنها پنج امضا دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بجنورد تصریح کرد: البته امروز هیات تطبیق در فرمانداری، موضوع را بررسی می کند اما سرپرست انتخاب شده،  به علت نداشتن شرایط قانونی رد خواهد شد.

شهرداری بجنورد از اول مرداد، بدون مدیر

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد هم با انتقاد از اینکه مکاتبه شهردار بجنورد مبنی براعلام بازنشستگی اش اطلاع رسانی نشده است گفت: تنها شماری از اعضا از این مکاتبه اطلاع داشته اند و شماری از آن بی خبر بودند که این امر قابل تامل و بررسی است.  

علیرضا باغچقی اظهار داشت: شهردار بجنورد در مکاتبه ای اعلام کرده است که از ۳۱ تیرماه، بازنشسته است و مسئولیتی در شهرداری ندارد اما شماری از اعضا از این نامه به ثبت رسیده در شورای شهر، بی خبر بوده اند.

وی افزود: البته ابهاماتی در دلایل بازنشستگی آقای براتیان وجود دارد و سوال این است که آیا ایشان شرایط ادامه خدمت از ۳۰ سال به ۳۵ سال را داشته است یا خیر؟  اگر نداشته اند چرا دو سال و نیم اضافه بر مدت قانونی ادامه خدمت داده اند و حتی چرا در سال گذشته که بسیاری از مدیران از دنیای خدمت مدیریتی خود کوچ کرده اند ایشان همچنان ادامه داده است و اگر شرایط ادامه تا ۳۵ سال را داشته اند چرا به یکباره و شتابزده بازنشستگی خود را اعلام می دارند؟

وی با بیان اینکه اکنون شهرداری بجنورد از اول مردادماه جاری، شهردار ندارد و این صندلی خالی است،  در باره انتخاب سرپرست شهرداری بجنورد گفت: انتخاب سرپرست در نشستی که برگزاری آن وجاهت قانونی ندارد، قانونی و قابل قبول نیست.

باغچقی تصریح کرد: نشست فوق العاده شورای اسلامی شهر باید با مصوبه قبلی برگزار شود در حالی که نشست فوق العاده مزبور، بدون مصوبه برگزار شد البته در این نشست حضور یافتم بدون اینکه پیش از آن، موضوع نشست اطلاع رسانی شده باشد.  

وی گفت: در اعتراض به غیرقانونی بودن برگزاری نشست فوق العاده و نیز تصمیم گیری برای امر مهم همچون مدیریت شهرداری در نشست غیرقانونی، نشست را ترک کردم.

باغچقی افزود: انتخاب سرپرست شهرداری در نشستی که کاملا غیرقانونی برگزار شد، وجاهت قانونی ندارد و از نظر من، اکنون شهرداری، شهردار یا سرپرست ندارد.  

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: فردا نشست علنی شورای شهر تشکیل می شود و می تواند بستری قانونی برای انتخاب و تصمیم گیری برای مدیریت شهری مرکز استان باشد.  

مسئول شهر بجنورد تا زمان انتخاب سرپرست، فرمانداری است

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بجنورد هم گفت: نشست فوق العاده روز پنجشنبه،  با حضور هشت عضو برگزار شد و پس از اعلام موضوع جلسه و قرائت نامه شهردار،  بحث و تبادل نظر  حدود ۲ ساعت طول کشید و اعضا گزینه های مد نظر خود را برای تعیین سرپرست اعلام کردند و البته فیلم و فایل صوتی مستند موجود است.

بهمن جباری اظهار داشت: پس از اعلام گرینه ها، آقای باغچقی، درخواست تنفس کرد و رئیس جلسه با آن موافقت کرد اما پس از اینکه مشورت اعضا برای برگرداندن رای اعضا نتیجه نداشت، سه نفر از اعضا نشست را ترک کردند.

وی افزود: در این نشست پنج رای موافق برای سرپرستی آقای خاکشور داده شد و سه نفر از اعضا، صرفا به این خاطر که نشست را از رسمیت بیندازند، نشست را  ترک کردند.

جباری با بیان اینکه از نظر من، نشست، قانونی و سالم بوده است اظهار داشت: امروز هم نشستی در شورای شهر برگزار شد اما اعضا در آن حضور نیافتند و بر این اساس باید موضوع انتخاب سرپرست، فردا در نشست شورای شهر مطرح و بررسی شود.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: شهرداری بجنورد از روز گذشته بدون مدیر است و اکنون تا زمان انتخاب سرپرست شهرداری، مسئولیت شهری مرکز استان با فرمانداری است.  

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.