محمد محمدزاده قانعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کاروان ها بیش از چهار هزار نفر از اقشار مختلف مردم شامل جانبازان، معلولان و کهنسالانی که قادر به پیاده روی نیستند را شامل می شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از زائران سواره با خودروهای شخصی خود راهی این سفر معنوی شدند، گفت: هفت هزار و 330 زائر نیز در چند روز اخیر در قالب 27 کاروان پیاده عازم مشهدالرضا شده اند که چهار هزار نفر آنان مرد و بقیه زن هستند.
محمدزاده افزود: زائرانی که در قالب کاروان های پیاده و سواره راهی مشهد مقدس شده اند به مدت 2 روز به صورت رایگان اسکان داده می شوند.
وی گفت: 23 مسجد شهری و روستایی از رضاآباد غربی تا فیض آباد شیروان برای استقبال از کاروان های پیاده حرم رضوی، همچنین 15 موکب ثابت و سیار برای استقبال و پذیرایی از زائران گذری امام رضا(ع) در مسیرهای ارتباطی این شهرستان آماده سازی شده اند.

* ارائه خدمات امدادی به بیش از 500 نفر زائر پیاده در شیروان
مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر شیروان گفت: در طرح دلدادگان کوی یار که همزمان با دهه پایانی ماه صفر برگزار شد، خدمات امدادی به بیش از 500 نفر از زائران پیاده امام هشتم (ع) ارائه شد.
محسن نوروزی اظهار داشت: در اجرای این طرح که بعد از ایام اربعین آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه داشت خدمات پزشکی شامل فشار خون، شست و شو، بانداژ و اقدامات اولیه درمانی توسط سه تیم از پزشکان و پرستاران داوطلب به زائران داده شد.
نوروزی افزود: شهرستان شیروان دو پایگاه بین شهری امداد و نجات جاده ای واقع در سیساب و امام سجاد(ع) دارد که در مناسبت های مختلف داوطلبانه و به صورت رایگان خدمات لازم را به زائران و مسافران ارائه می دهند.
برای شرکت در آیین های عزاداری رحلت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی و علی بن موسی الرضا(ع)، 15 کاروان سواره و 27 کاروان پیاده مشتمل بر 11 هزار و 500 نفر از نواحی شهری و روستایی شیروان عازم مشهد مقدس شده اند.
7186/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.