حمید رمضانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به علت نبود همکاری و تعامل مورد انتظار، ساماندهی و رسیدگی به وضعیت کشتارگاه ها تاکنون راه به جایی نبرده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال 95، در برهه ای از زمان، برخی کشتارگاه های سنتی در شهرهای استان بصورت آزمایشی تعطیل شد اما بروز مشکلات اجتماعی سبب بی نتیجه ماندن آن شد.
وی تصریح کرد: قرار نبود در طرح ساماندهی کشتارگاه های سنتی، همه این واحدها تعطیل شوند بلکه تلاش بر این بود کشتارگاه ها بصورت منطقه ای در شیروان، اسفراین و بجنورد تجمیع شوند تا کنترل بهداشتی این مکان ها بهتر و بیشتر کنترل شود.
رمضانی گفت: اکنون هفت کشتارگاه سنتی و یک کشتارگاه صنعتی دام در استان دایر است که زیر نظر شهرداری ها فعالیت دارند اما انتظارات ما به لحاظ بهداشتی را تامین نکرده است.
معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: کشتارگاه صنعتی دام در بجنورد هم با ظرفیت کامل فعالیت ندارد و شاید اگر برنامه های هدفگذاری در این کشتارگاه محقق می شد، سوق دادن کشتارهای دام استان به این مکان راحت تر میسر می شد.
وی تصریح کرد: ایجاد خط بسته بندی گوشت، ایجاد خط تبدیل ضایعات و راه اندازی تصفیه خانه در کشتارگاه صنعتی دام بجنورد از مواردی است که هنوز اقدامی برای آن نشده است.
معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: شهرداری بجنورد در این باره وارد اقدامی انجام نداده و بخش خصوصی هم در این زمینه عرصه نشده است.
خراسان شمالی قطب دامپروری کشور محسوب می شود و 3.5 درصد از گوشت قرمز کشور را تامین می کند.
در این استان بیش از 2 میلیون و 55 هزار راس دام سبک و بیش از 78 هزار و 500 راس دام سنگین نگهداری می شود و سالانه بیش از 20 هزار و 800 تن گوشت قرمز تولید می شود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.