عباس علایی کاخکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان درآمد شهرداری گناباد از محل اعتبارات تملک دارایی ظرف دو سال اخیر بطور متوسط 30 میلیارد ریال بود که امسال به سه میلیارد ریال کاهش یافت.
وی ادامه داد: همچنین درآمد شهرداری گناباد از محل مالیات ارزش افزوده در این مدت از چهار میلیارد ریال به یک میلیارد و 500 میلیون ریال کاهش پیدا کرد. با وجود این مشکلات اعتبار تخصیصی به شهرداریها از سهم سه درصدی عوارض سوخت نیز امسال حذف شد که این مسئله بر دامنه مشکلات می افزاید.
شهردار گناباد به رویکرد دولت در ایجاد درآمد پایدار برای شهرداریها اشاره و بیان کرد: تحقق این امر مستلزم تامین اعتبار است. به عنوان مثال تکمیل شهرک کارآفرین که بدین منظور پیش بینی شده چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی همچنین به تدوین سند راهبردی شهری گناباد با همکاری دانشگاهیان و دستگاههای اجرایی به عنوان چشم انداز پنج ساله خدمات این نهاد اشاره و بیان کرد: در طرحهای گذشته شهری گناباد بیشتر به مسائل عمرانی توجه می شد ولی در طرح راهبردی جدید شهرداری به مباحث اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای توسعه و عمران این شهر با اولویت مقوله گردشگری عنایت می شود. مهمترین رویکرد گردشگری با محوریت قنات جهانی قصبه پیش بینی شده است.
علایی کاخکی گفت: نبود طرح تفضیلی دیگر مشکل شهرداری گناباد در سالهای گذشته بود که موجب شده 13 نقطه این شهر امسال از نظر توسعه و عمران در وضعیت بحرانی قرار گیرند و شهروندان با تنگناهای بسیاری دست به گریبان شوند.
وی بودجه پیشنهادی شهرداری گناباد را 190 میلیارد ریال ذکر و ابراز امیدواری کرد: با تعامل همه بخشها و مسئولان ذیربط این مهم محقق شود.
شهر گناباد واقع در 287 کیلومتری جنوب مشهد با گستره 20 کیلومترمربع افزون بر 40 هزار نفر از جمعیت 88 هزار نفری این شهرستان را در خود جای داده است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.