علیرضا قامتی روز دوشنبه در نشست شورای اداری قوچان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار خراسان رضوی افزود: بیشترین اشتغال این شهرستان در حوزه کشاورزی و دامپروری و بقیه آن در حوزه‌های خدمات و صنعت ایجاد شده است.
وی میزان اشتغال را در قوچان 82 درصد اعلام و بیان کرد: میزان افراد شاغل در حوزه کشاورزی 33.4 درصد، حوزه خدمات 42.5 درصد، حوزه صنعت 24.1 درصد و در حوزه عمومی 17.6 درصد است.
فرماندار قوچان ادامه داد: میزان بیکاری شهری پارسال در این شهرستان امسال 19 درصد، در روستاها 14 درصد و میانگین شهرستانی آن 17 درصد بود که امسال حدود سه درصد کاهش‌ یافته است.
وی همچنین ایجاد دانشکده پزشکی و کارخانه پتروشیمی را از درخواستهای شهروندانی قوچانی ذکر و بیان کرد: فرمانداری ویژه، ارتقاء دو دهستان به بخش و سه بخش به شهر از دیگر مطالبات مردم در قوچان است که تمام شاخصها در این زمینه نیز مهیا است..
مرکز شهرستان 180 هزار نفری قوچان در فاصله 137 کیلومتری شمال مشهد واقع است. قوچان مرکب از دو بخش مرکزی و باجگیران 183 روستا دارد. 75 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. قوچان از طریق گمرک باجگیران به کشورهای آسیای میانه متصل می شود و 28 کیلومتر مرز بین المللی با کشور جمهوری ترکمنستان دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
7501/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.