علیرضا رشیدیان شنبه شب در نشست با بانوان فرهیخته استان با تاکید بر ترغیب زنان به کارآفرینی و خودباوری افزود: نگاه به زنان نباید نگاه کمیته امدادی باشد و اگر در جامعه زنان مورد حمایت قرار گیرند می توانند روی پای خود بایستند.
وی با بیان اینکه هم اکنون سهم اشتغال زنان در ادرات این استان 32 درصد است، اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه و تاکید رئیس جمهوری سهم زنان در مسئولیت های مدیریتی باید افزایش یابد که امیدواریم در سال 97 از زنان بیشتری در حوزه های اجرایی استفاده کنیم.
وی با تاکید بر توانمندسازی بانوان بر اساس شایسته سالاری گفت: زنان فرهیخته در عرصه های مختلف می توانند تاثیرگذاری شایسته داشته باشند.
رشیدیان افزود: جایگاه حضرت زهرا (س) در اعتقادات ما جایگاه ارزشمند است، خدا از روی محبت دنیا را خلق کرده و اساس استمرار نظام هستی محبت است و حضرت فاطمه زهرا (س) نیز در ترویج محبت و عشق نقش مهمی دارند و بانوان ما نیز باید این نقش را در جامعه داشته باشند.
وی اظهار کرد: این نقش مانع از حضور زنان در عرصه های اقتصادی، فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی در جامعه نیست بلکه به تمام این نقش ها معنا و جهت می دهد.
وی با بیان اینکه بانوان فرهیخته در جامعه مسائل بانوان را بهتر درک می کنند، گفت: بانوان فرهیخته در توسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باید به مسئولیت خود بیشتر توجه کنند.
استاندار خراسان رضوی افزود: به همان نسبت که جامعه پیشرفت کرده حوزه نیازها نیز تغییر کرده است لذا باید این نیازها شناسایی و راهکار برای تامین آنها ارائه شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون در حوزه بهره وری در حوزه انسانی دچار مشکل هستیم، نخبگان جذب سایر کشورها می شوند، باید برای این مشکل راهکار ارائه شود که زنان فرهیخته می توانند در این زمینه نیز نقش مهمی ایفا کنند.
وی گفت: مقام و منزلت زن به عنوان عضو اجتماعی و زیربنای اساسی خانواده باید حفظ و توسعه یابد و خارج از مطالب شعاری و فمنیستی و طبق آیات الهی زن و مرد در کنار هم هستند و با هم تکمیل می شوند.
رشیدیان افزود: در گذشته جامعه سنتی و محله محور بود اما هم اکنون جامعه تغییر کرده و محله محوری به مجتمع محوری تبدیل شده است، فضای مجازی بافتهای فرهنگی و اجتماعی را بر هم ریخته و در این شرایط جدید بازتعریف نقش بانوان در تداوم حرکت فرهنگی جامعه با حفظ هویت های فرهنگی نقش بی بدیل ایفا می کند.
وی با بیان اینکه برخی آزادی زن را در برداشتن حجاب برای حضور در اجتماع می دانند، اظهار کرد: خداوند جاذبه هایی در زن قرار داده که در حضور جمع باید محفوظ بماند و بانوان بتوانند به صورت ایمن در جامعه به فعالیت بپردازند.
وی گفت: حجاب برای مصونیت سازی زن در اجتماع است و زنان باید با پوشش مناسب در جامعه حاضر شوند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن افزود: غربی ها سعی می کنند الگو های خود را به عنوان الگوی برتر معرفی کنند که در این خصوص و برای ممانعت از تهاجم فرهنگی آنان بانوان فرهیخته باید نقش آفرینی کنند.
وی با تاکید بر اهمیت نهادسازی برای فعالیتهای توسعه ای اظهار کرد: مجمع مشورتی بانوان نهاد مقدس و فراتر از مسائل خطی، جناحی، حزبی و گروهی است و این مجمع تاکنون برکات بسیار داشته است لذا ضروری است این مجمع در حوزه ارتقای جایگاه زنان در جامعه نقش آفرینی کند.
وی با اشاره به نقش زنان فرهیخته در گفت و گوی بین نسلی گفت: گسترش شادی های مشروع از الزامات و نیازهای جامعه است و زنان فرهیخته در این زمینه نیز باید نقش آفرین باشند.
رشیدیان افزود: زنان باید به این خودباوری برسند که می توانند به عنوان نماینده انقلاب و نظام در تعاملات بین المللی فعال باشند ، فضای مجازی فاصله ها را کم کرده و هر بانوی ایرانی به عنوان نمانیده فرهنگ ایرانی اسلامی می تواند در محیط زندگی خود با بانوان جهان تعامل داشته و ایده های خود را تبادل کند.
وی اظهار کرد: خراسان مهد فرهنگ و ادب است و زنان این خطه به عنوان شهروند جهانی برای دفاع از فرهنگ ایرانی اسلامی می توانند نقش بیشتری ایفا کند.
وی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی بی بدیل زنان مسلمان است و باید خصلت های این بانو به عنوان الگویی بی نظیر در حوزه های مختلف به دختران امروز معرفی شود.
هم اکنون 73 زن در پست های مدیریتی این استان مشغول فعالیت هستند که 50 نفر آنان معاون و مشاور فرماندار، 20 نفر از آنان مدیران ادارات دولتی و سه نفر از آنان مدیر کل هستند.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.