به گزارش ایرنا علیرضا اسدی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز یادگیری شهید فرومندی سبزوار به خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع 14 هزار بی سواد هدفگذاری شده برای دوره سواد در خراسان رضوی، 9 هزار و 634 نفر جذب شده اند.
وی افزود: 159 هزار نفر افراد 10 تا 49 سال بیسواد در خراسان رضوی وجود دارند که در سال جاری حدود 10 هزار نفر آنان جذب شده اند و مابقی در دوره چهار ساله جذب می شوند.
اسدی ادامه داد: همچنین در دوره انتقال و تحکیم در هر دوره، هفت هزار نفر جذب شدند که برابر سهمیه ابلاغی 100 درصد این تعداد جذب شده اند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در طرح 'یک قدم مانده به صبح' 6 هزارو 300 نفر اولیای بی سواد دانش آموزان شناسایی و بیش از پنج هزار نفر آنان جذب سوادآموزی شدند.
اسدی با اشاره به توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری و یاددهی در خراسان رضوی عنوان کرد: تعداد مراکز محلی یادگیری از 37 مرکز در سال گذشته به 76 مرکز در سال جاری ارتقا یافته است.
وی همچنین در خصوص جذب اتباع خارجی توسط سوادآموزی استان گفت: امسال 2 هزار نفر از اتباع خارجی دارای مجوز اقامت و 340 نفر معرفی شده از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل جذب مراکز آموزشی شده اند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
5132/8145/7495
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.