سید جواد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان ناآرامیها مردم مورد تعرض قرار می گیرند، کسب و کار و زندگی آنان با مشکل مواجه می شود، قانون شکنی و هنجارشکنی رخ می دهد.این مسائل با آرمانهای ملت ایران که قرنها برای آن تلاش کرده اند مغایرت و تضاد دارد.
وی ادامه داد: حاکمیت و دولت اعتقاد موثق دارد که از مردم جدا نیست. دولت معتقد است همه مشکلات اقتصادی دامنگیر جامعه با تلاش جهادی مضاعف و مشارکت مردم قابل حل است. در ناآرامیهای اخیر مردم نیز بطور آشکار متوجه شدند ریشه اصلی ادامه تجمعها به معاندان و دشمنان نظام بر می گردد لذا صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مردم ایران در برهه های مختلف تاریخ با چالش مواجه شده اند اما زمانی که احساس کنند دشمنان از خارج قصد چالش و ایجاد مشکل دارند وارد عرصه شده و اجازه تعرض نمی دهند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران درعرصه های داخلی و بین المللی در دوره اخیر پیروزیهای زیادی را تجربه کرده است. امنیت بی بدیل ایران در فضای ناامن منطقه خاورمیانه، سیاست خارجی موفق و سازماندهی شکست داعش خیلی از دشمنان انقلاب اسلامی نظیر آمریکا و صهیونیستها را عصبانی کرده است.
حسینی ادامه داد: از سوی دیگر متغیرهای اقتصادی نظیر مهار تورم، رشد اقتصادی و زمینه سازی برای اشتغالزایی در جامعه عصبانیت بیش از پیش دشمنان نظام را در پی داشت. آنان تمایل داشته و دارند مسیر موفقیت و شکوفایی در ایران اسلامی حفظ نشود یا متوقف گردد.

* مردم تفاوت بین اعتراض واغتشاش را می دانند
وی گفت: نظام جمهوری اسلامی برخاسته از انقلاب اسلامی با حضور مردم محقق شده است. جمهوری اسلامی از همان ابتدا و در تمام مراحل با اعتنا و اتکا مردمی پیش رفته و نمونه بارز آن برگزاری انتخابات بطور میانگین هر ساله و انتخاب ارکان و اضلاع نظام با رای مردم است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: دولتهای یازدهم و دوازدم نیز با رای مردم روی کار آمده اند لذا وقتی نظامی متکی به مردم باشد قانون اساسی این نظام حق اعتراض را برای مردم به رسمیت شناخته است.
وی بر اینکه مردم تفاوت بین اعتراض و اغتشاش را می دانند تاکید و بیان کرد: مردم می توانند در زمینه های مختلف اعتراض داشته باشند و بیان این اعتراضها در قالب احزاب، تشکلها و تجمعهای قانونی امکانپذیر است.
حسینی ادامه داد: دولت در راستای اشتغالزایی جوانان، رونق تولید، مهار و کاهش آسیبهای اجتماعی، مقابله با حاشیه نشینی و نابرابری اجتماعی تلاش مضاعف دارد و در برنامه ششم توسعه آنها را مورد تاکید قرار داده است.
وی ایجاد اشتغالزایی و طرحهای ویژه در 25 هزار روستا را از برنامه های دولت عنوان و بیان کرد: هزار و 600 روستا از این تعداد متعلق به خراسان رضوی است. بر اساس این برنامه در هر روستا باید دو طرح اشتغالزایی اجرا شود.
معاون استاندار خراسان رضوی به مشکلات مالی مردم نیز اشاره و بیان کرد: دولت برای رفع مشکلات 11 هزار ملیارد ریال تزریق کرد تا افراد درگیر از بحرانهای مالی نجات یابند. هم اکنون 98 درصد مشکلات مردم در این زمینه حل شده است.
وی به کنترل قیمت تخم مرغ در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: نوسان قیمت تخم مرغ در استان با تنظیم و کنترل بازار به سرعت مهار شد.
حسینی افزود: دولت وظیفه خود می داند تمام تلاش را بکار گیرد تا روز به روز مشکلات مردم کاسته شود. تحقق این اهداف به دو عامل شامل مشارکت مردم در تمام اضلاع و ارکان تصمیم گیری و نیز ایجاد امنیت، فضای آرام و با ثبات در جامعه بستگی دارد.
وی ادامه داد: توسعه، پیشرفت و رفع مشکلات مردم به معنای عام کلمه با همکاری همه قوا میسر است. گرچه دولت همواره در مسائل اجرایی، توسعه و رفع مشکلات نقش نخست را دارد اما اقدامات مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه نیز در این مسیر از اهمیت بسزایی برخوردار است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: مجلس با ارائه طرحها و قوانین خوب می تواند ریل گذاری مناسب کرده و بستر پیشرفت اقتصادی را فراهم کند. دستگاه قضایی نیز می تواند با استقرار قاطع و شفاف عدالت زمینه عدالت و امنیت سرمایه گذاری و شغلی را بیش از پیش در کشور ایجاد کند.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.