عبدالرضا عباسپور روز سه شنبه در همایش فصلی معاونین بنیاد شهید استان و روسای بنیاد شهرستان های خراسان رضوی در مشهد افزود: این شیوه نامه اجرایی شامل نرخ نامه و جزئیات قرارداد بیمه تکمیلی خانواده های شهدا بین بیمه دی و بنیاد شهید است که به تازگی ابلاغ شده است.
وی گفت: رفع مشکلات بیمه درمانی جامعه ایثارگران اولویت معاونت بهداشت و درمان است که این موضوع با هماهنگی بیمه گذار و بیمه گر مدیریت می شود.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خاطر نشان کرد: شیوه نامه اجرایی بیمه تکمیلی برای تسهیل در امر خدمات درمانی ایثارگران ابلاغ شد و هدف ما این است که ایثارگران در حوزه درمانی کمترین تنش و یا آسیب را ببینند.
وی در خصوص هرم سلامت ایثارگران افزود: در این هرم، وضعیت جسمی و سلامت ایثارگران به صورت تخصصی با اعزام پزشکان متخصص به شهرستان ها، جذب نیروی متخصص خارج از کشور و تشکیل کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی پیگیری می شود.
عباسپور به بیمه پایه سلامت اشاره و اظهار کرد: بنیاد افراد تحت تکفل و زیر پوشش خود را به سازمان بیمه سلامت معرفی و پس از طی مراحل اداری دفترچه بیمه سلامت برای آنان صادر می شود.
وی ارائه خدمات درمانی خاص برای جانبازان 70 درصد، والدین و همسران شهدا با بیماری صعب العلاج، سرطان و بیماری خاص را مود تاکید قرار داد.
عباسپور با اشاره به اینکه تجهیزات پزشکی خاص مانند تشک مواج و ویلچر برای ایثارگران مشمول مهیا شده است، گفت: تجهیزات پزشکی خاص مطابق درخواست بنیاد استان و شهرستان ها به جانبازان قطع نخاع از گردن و یا سایر ایثارگران طبق شرایط اعطا می شود.
این همایش با حضور مدیرکل و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، مدیرعامل بیمه دی و مسئولان بهداشت و درمان بنیاد شهرستان های خراسان رضوی برگزار شد .
یک میلیون و 700 هزار نفراز خانواده شهدا و جانبازان کشور زیر پوشش بیمه تکمیلی این بنیاد قرار دارند که از این تعداد 170 هزار نفر در خراسان رضوی ساکن اند.
خراسان رضوی 17هزار و 111 شهید و 48 هزار و 384 جانباز در راه تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده و 308 هزار نفر از خانواده این ایثارگران زیر پوشش بنیاد شهید استان قرار دارند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.