مهران حسین زاده روز یکشنبه در حاشیه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گناباد به خبرنگار ایرنا گفت: مرحله نخست ساخت این کشتارگاه در زمینی به وسعت 15 هزار مترمربع و زیربنای هزار مترمربع خرداد گذشته با تصویب 18 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه فقط یک میلیارد ریال از اعتبار مرحله نخست این طرح تخصیص داده شده افزود: وجود کشتارگاه در داخل شهر گناباد طی 10 سال گذشته به یکی از معضلات مهم اجتماعی و زیست محیطی این شهر و شهروندان تبدیل شده لذا سرعت بخشی در تامین اعتبار ساخا کشتارگاه جدید ضروری است.
او گفت: در صورت راه اندازی کشتارگاه به عنوان بزرگترین کشتارگاه صنعتی جنوب خراسان رضوی علاوه بر اشتغال مستقیم ظرفیت اشتغال غیرمستقیم خوبی در صنعت دامداری و بسته بندی گوشت ایجاد می شود.
محمدعلی نبی پور فرماندار گناباد نیز بر ضرورت کشتارگاه صنعتی دام به عنوان اولویت تاکید کرد و خواستار مشارکت خیران برای شتاب در ساخت این واحد صنعتی شد.
رئیس شبکه دامپزشکی گناباد هم با اشاره به کشتار سالانه 15 هزار راس دام سبک و سنگین در این شهرستان گفت: وجود کشتارگاههای غیرصنعتی از بزرگترین مشکلات این خطه است.
ایرج مقیمی شهری با اشاره به ذبح غیر قانونی دام در منازل گفت: در کشتارگاههای کاخک و بیدخت فرایند پیش سرد گوشت انجام نمی شود که نبود این فرایند می تواند باعث مشکلاتی از جمله تب کریمه کنگو شود.
گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.