به گزارش ایرنا، شب دهم محرم الحرام در مشهدالرضا سراسر غم و ماتم است، دسته های عزاداران سیدالشهدا از هر سو به آستان ثامن الحجج روی آورده اند تا دستها را به پنجره فولادش گره زده و کبوتر بی قرار دل را بر آسمان آستان حضرت دوست به پرواز درآوردند.
سراسر صحن و سرای بارگاه رضوی سیاه پوش است و زائران و مجاوران نیز لباسی به تیرگی شب سیاه دهم محرم پوشیده اند، اینجا دلدادگان حسینی به آستان بوسی حضرت رضا آمده اند تا این مصیبت بزرگ را به ساحت مقدس آن حضرت تسلیت گویند.
صدای نوحه و سینه زنی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از هر صحن و سرا به گوش می رسد، هر کس در گوشه ای به راز و نیاز و قرائت زیارت عاشورا مشغول است و در این فضای سراسر حزن و اندوه همراه با معنویت، دل هر انسانی به لرزه درآمده و اشک بر صورتش جاری می شود.
مراسم محوری سوگواری شب عاشورای حسینی در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد که پس از مداحی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، عضو مجلس خبرگان رهبری به سخنرانی پرداخت.
آیت الله سیداحمد خاتمی گفت: گفتمان عاشورایی گفتمان ولایت مداری است و ولایتی که امروز به عنوان ولایت فقیه مطرح است قطره ای از این دریاست.
وی بیان کرد: ولایت فقیه دیگر یک تئوری نیست بلکه قانون نهادینه شده در این کشور است.
امام جمعه موقت تهران گفت: بیعت شما با ولایت فقیه در عاشورا، بیعت با سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است زیرا هر روز، روز عاشورا و هر سرزمینی، صحرای کربلاست، اینها روح زیارت امام حسین(ع) است که این روزها دائما خوانده می شود.
آیت الله خاتمی اظهار کرد: اردوگاه امام حسین (ع) هنوز جمع نشده است، بلکه همچنان پابرجاست، علاوه بر آن، اردوگاه یزیدیان نیز برپاست لذا باید حواسمان باشد که در چه اردوگاهی قرار می گیریم.
وی بیان کرد: امروز هنوز دلدادگان حسینی و راهروان عاشورا و یاران واقعی ولایت هستند، کسانی مانند شهید حججی از اصحاب حسین (ع) هستند که در راه انقلاب و ولایت فقیه به شهادت رسیدند، ولی فقیهی که جانشین عام امام زمان (عج) است.
وی اظهار کرد: ملت ایران نیز به خوبی از بوته امتحان الهی بیرون آمده است، انقلاب اسلامی جلوه ای از عاشوراست و ملت ایران نیز عاشورایی بوده، هست و خواهد بود و با سرمایه ارزشمند 'هیهات منا الذله' از این کشور حمایت می کند.
5132/7489/3221
خبرنگاران : میترا عبداللهی و ناصر اسدزاده ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.