به گزارش ایرنا محمد علی نبی پور در آخرین روز هفته دفاع مقدس در مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گناباد افزود: مهمترین مولفه تبیین فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه کردن فرهنگ و تعالیم عاشورای حسینی است و تقارن ماه محرم با هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای این منظور فراهم کرده است.
وی اظهار کرد: حضرت امام حسین (ع) با شهادت خود به همه آزادگان جهان درس آزادی و آزادگی و دفاع از حق و ارزشهای اسلامی در مقابل ظلم و ستم دادند و این امر موجب ماندگاری قیام آن حضرت شد.
وی گفت: شهید و شهادت در مکتب و دین اسلام جایگاه رفیع دارد و مهمترین تعریف آن این است که باید در برابر خودکامگان، استکبارگران و افرادی که قصد انحراف در ارزشهای اسلامی را دارند، ایستاد.
نبی پور افزود: جوانان امروز ما در تداوم قیام عاشورای حسینی، علاوه بر دوران دفاع مقدس در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه نیز با گروههای تکفیری مبارزه کردند که مصداق بارز آن شهید حججی است.
در هفتمین روز ماه محرم و آخرین روز هفته دفاع مقدس، مردم و مسئولان شهرستانهای گناباد، بجستان و خواف در جنوب استان خراسان رضوی با غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا با مقام شامخ آنها تجدید بیعت کردند.
شهرستان خواف در 250 کیلومتری جنوب شرقی و گناباد و بجستان به ترتیب در 287 و 278 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053 خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.