سعید شیبانی روز چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی دهه فرخنده ولایت افزود: در این چارچوب شهروندان نیشابوری می توانند از عید قربان تا عید غدیر طی روزهای دهم تا هجدهم شهریور جاری کتابهای خود را در مراکز ایستگاهی نذر کتاب شامل مسجدجامع، باغ ملی، میدان امام(ره)، میدان بی بی شطیطه، کانون مسجد آسمان هشتم و کتابخانه های عمومی اهدا کنند.
وی ادامه داد: هدف طرح جهاد فرهنگی نذر کتاب ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است که منجر به ارتقا و افزایش سرانه مطالعه بین شهروندان می‌شود. این طرح در راستای فرهنگ سازی کار نیک و افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی می ‌تواند سلیقه‌های مختلف را پوشش دهد.
فرماندار نیشابور گفت: با توجه به جمعیت بیش حدود نیم میلیون نفری این شهرستان و استاندارد جهانی سرانه چهار کتاب برای هر شهروند، می بایست منابع کتابخانه ای به خصوص در مناطق محروم و روستاها افزایش یابد که قطعا بخشی از آن از طریق این طرح و طرحهای مشابه تامین می شود.
وی افزود: طرح نذر کتاب با اهتمام اداره کتابخانه های عمومی و همکاری ستاد نمازجمعه، نیروی انتظامی، شهرداری، ادارات تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، کانونهای فرهنگی هنری مساجد، انجمن کتاب سیمرغ، سازمان هلال احمر، نیروی مقاومت بسیج، تیپ زرهی 21 امام رضا(ع)، دانشکده علوم پزشکی، انتشارات سیمرغ خراسان و نویسندگان نیشابوری اجرا می شود.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در فاصله 122 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: سعید صفارائی **انتشار: حسین کریم زاده
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.