آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن سوره حدید در مهدیه مشهد افزود: این سوره که دارای مطالب تبیین شده ای است موضوعی پیرامون اصلی آن فرهنگ باورمندی افراد در مساله انفاق است.
وی ادامه داد: جنگ با دشمن جنگ در میدان اقتصاد است. در دوران دفاع مقدس بخاطر اینکه همه ظرفیتهای عمومی به میدان آمد، دشمن زمینگیر شد.
امام جمعه مشهد گفت: خدا شش عامل را برای فرهنگ سازی انفاق نام برده است. از جمله آنها خداباوری و توجه به پاداش خدا در برابر انفاق کنندگان است.
وی نتیجه انفاق را کسب درجات معنوی در دنیا و برخورداری از پاداش کامل در آخرت دانست و افزود: انفاق نیازمند فرهنگ سازی است که مردم همه تواناییهای خود را در محضر عموم قرار دهند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: حیات قلب و زنده دلی از دیگر اثرات انفاق است. انفاق مفهوم عامی است که همه انسانها بطور عموم تمام ظرفیتهای موجود خود را در اختیار همگان قرار می دهند.
وی گفت: با توجه به محوریت اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در سال جاری احساس مسئولیت جمعی برای همه مردم در زمینه انفاق مهم است و اگر احساس مسئولیت جمعی نباشد برنامه های حکومت راه به جایی نمی برد.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.