مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی در این آیین گفت: این خودروها با همکاری بخش خصوصی در مشهد مستقر شده‌اند و این شهر بعد از تهران دومین شهر کشور است که برای این کار اقدام می‌کند.

علی‌اصغر اصغری افزود: با مشکلاتی نظیر گرانی و کمبود زمین در شهرهای بزرگ به منظور احداث جایگاه عرضه سوخت، خودروهای سوخت رسان گزینه متفاوت و بسیار خوبی برای عرضه سوخت هستند و همچنین نقش مهمی در کاهش رفت و آمد به جایگاه‌های سوخت ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: در این طرح به جای مراجعه چندین خودرو به جایگاه سوخت، یک خودروی سوخت‌رسان به آنها مراجعه می‌کند و این خودروها از انبار شرکت نفت سوخت گیری نمی‌کنند که رقیبی برای جایگاه‌ها باشند بلکه سوخت خود را از پمپ بنزین های سطح شهر تهیه می‌کنند بنابراین هزینه سوخت تحویلی به شهروندان با نرخ آزاد به اضافه هزینه حمل و نقل خواهد بود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است برخی افراد نخواهند از منزل خود خارج شوند یا مسافت طولانی برای سوختگیری خودروی خود را طی کنند که برای تامین سوخت مورد نیاز خودروی آنان سوخت رسان‌های سیار گزینه مناسبی است.

اصغری افزود: خودروهای سیار همچنین در شرایط برف و یخبندان که برخی راهها مسدود می‌شوند کمک بسیار خوبی برای سوخت‌رسانی به خودروهای در راه مانده هستند.

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک آیریک پارسیان به عنوان تولید کننده داخلی خودروهای سوخت‌رسان هم در این آیین گفت: این خودروها از آخرین فناوری روز دنیا بهره‌مند هستند و از سال ۲۰۱۸ ایران به عنوان نخستین کشور در منطقه غرب آسیا و پنجمین کشور دنیا از این فناوری استفاده می‌کند و آن را بومی سازی کرده است.

منصور عطایی افزود: هر کدام از این خودروها دوباک ۴۰۰ لیتری بنزنین همراه دارند و در طول دو سال فعالیتی که ۵۰ خودروی سیار سوخت رسان در تهران انجام دادند معادل پنج میلیون کیلومتر مسافت و ۱۶ هزار روز صرفه جویی وقت شهروندان برای تهران کار کرده‌اند و نقش مهمی در تامین هوای پاک ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند برای استفاده از این خودروها اپلیکیشن pido app را بر روی موبایل خود نصب کنند.

شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی و مشهد موجب شده مردم و مسوولان به دنبال ایجاد راهکارهایی برای هر چه بیشتر ماندن در خانه و کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری شوند.

شمار مبتلایان به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی به دو هزار و ۹۱۸ بیمار رسیده است که هزار و ۸۵۱ نفر از این بیماران که طی ۳۰ بهمن ماه تا ۲۵ اسفند در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری بودند، بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

از این تعداد هزار و ۶۸۷ نفر از کل مبتلایان به عفونت‌های حاد تنفسی در خراسان رضوی متعلق به مشهد و ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون ۹۸۲ نفر از آنان بهبود یافته و به خانه بازگشته‌اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی  ۵۶۸ نفر گزارش شده است.

۳۵۴ نفر از کل شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۱۴ نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ها و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.