سید ابراهیم علوی روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح پروژه روستای "رباط جز" شهرستان خوشاب به خبرنگاران گفت:  با بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از ۲۷ هزار نفر از جمعیت روستایی این استان از آب شرب و سالم بهره‌مند شدند.
وی افزود: این طرح‌ها در روستاهای شهرستان‌های بردسکن، خواف، چناران، خوشاب، درگز، گناباد، مشهد، داورزن و جغتای استان خراسان رضوی با هزینه ۱۸۳ میلیارد ریال اجرا شده است.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح‌ها در مجموع ۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال، ۲۹ کیلومتر شبکه توزیع، ساخت چهار مخزن ذخیره با حجم ۸۰۰ متر مکعب، سه ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز چهار حلقه چاه انجام شده است.

علوی گفت: در حال حاضر حدود ۹۲ درصد از جمعیت روستایی این استان  از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی بهره‌مند هستند.

هم اکنون از جمعیت یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفری روستایی استان بالغ بر یک میلیون و ۵۹۳ هزار نفر در ۲ هزار و ۴۸۶ روستا از خدمات آب‌رسانی بهره‌مند هستند.

وزیر نیرو همزمان با دهمین هفته پویش ملی "الف - ب ایران" ۱۸ طرح در حوزه برق و آب خراسان رضوی افتتاح می‌کند که ۱۱ طرح از این تعداد توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی اجرا شده‌ است.

"هر هفته الف - ب ایران" عنوان پویشی است که رضا اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق کشور مطرح کرده است. در چارچوب این پویش ۲۲۷ طرح با هزینه ۳۳ هزار میلیارد تومان تا پایان امسال در ۳۱ استان کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.