نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی روز شنبه در این یادواره و در جمع دانش آموزان بسیجی گفت: شهید حسین فهمیده با انتخاب آگاهانه شهادت، راه سعادت ابدی را به همه ما نشان داد.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: اینکه امام راحل این شهید بزرگوار را "رهبر" خود می خواند به این دلیل است که وی آگاهانه و در راه خدا شهادت را برگزید و تعمق در زندگی مجاهدانه شهدای دانش آموز کشور بیانگر یک نگاه و راهبرد معنوی به زندگی دنیاست.

وی ادامه داد: شهیدان با شهادت خود ثابت کردند که باید در دنیا یک زندگی هدفمند داشته باشیم که منظور اهداف متعالی معنوی و خدایی است و این عزیزان نشان دادند که معنی زندگی هدفمند چیست.

امام جمعه مشهد گفت: انسان در طول زندگی خود در معرض امتحان های مختلف الهی قرار می گیرد و معلوم نیست که آیا می تواند از همه امتحان ها سر بلند بیرون بیاید و راه به سوی کمال خداوندی طی کند یا خیر و سعادتمند ترین انسان کسی است که از بوته امتحانات الهی سر بلند بیرون بیاید و به زندگی ابدی سعادتمندانه غرق در نعمات پروردگار برسد چنانکه شهیدان بزرگوار ما با شهادت آگاهانه در راه خدا ره صد ساله را یک شبه طی کردند و به زندگی سعادتمندانه ابدی رسیدند.

علم الهدی افزود: الگوی شهید حسین فهمیده و دیگر شهدای هم سن و سال ایشان، حضرت قاسم 13 ساله در واقعه عاشوراست که وقتی از ایشان سوال شد مرگ در راه خدا را چگونه می بیند پاسخ داد "شیرین تر از عسل".

خواهر شهیدان محمد حسین و داوود فهمیده نیز در این مراسم گفت: شهید حسین فهمیده (متولد سال ۴۶ در قم و بزرگ شده کرج ) قبل از انقلاب تحت تاثیر فضای روحانی و انقلابی شهر قم " با توزیع نوار های سخنرانی امام (ره) " اقدام به روشنگری در مکانهای مختلف می کرد که به همین دلیل بارها مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود

فرشته فهمیده افزود: حسین، پس از انقلاب و با وقوع جنگ تحمیلی مشتاقانه به جبهه رفت و در حومه خرمشهر به گفته همرزمانش در مقابله با تانک زرهی دشمن و انهدام آن به وسیله نارنجک هایی که به کمر خود بسته بود به شهادت رسید.

وی ادامه داد: به شهادت همرزمان حسین، ایشان ابتدا توسط دشمن از ناحیه پا تیر می خورد و با وجود مجروحیت به مقابله به تانک دشمن بر می خیزد و آن را منهدم می کند و بقیه تانک‌های دشمن از ترس یه عق می گریزند که به وسیله نیروی هوایی خود دشمن بمباران و نابود می شوند .

او خطاب به دانش آموزان حاضر در این یادواره گفـت: ما همه چیز خود را مدیون خون شهدا هستیم و فصل الخطاب بیانیه دوم رهبری شماها هستید و تلاش برای استقلال، آزادی،  مبارزه با فساد مالی، ترویج زندگی به سبک ایرانی -اسلامی و تداوم تلاش برای هدف نهایی دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی وظیفه شماست .

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این یادواره گفت: ترویج و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد و هر ساله به همین مناسبت برنامه های مختلفی در مدارس استان برگزار می شود.

قاسمعلی خدابنده افزود: این برنامه ها اثرات فرهنگی مثبت بسیار زیادی دارد و شهدا الگو و اسطوره های بسیار مناسبی برای دانش آموزان هستند که باید معرفی شوند .

یادواره کشوری شهید حسین فهمیده و ۳۶ هزار شهید دانش آموز کشور  در محل سالن عطار نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد .

خراسان رضوی ۹۴۵ شهید دانش آموز تقدیم آرمان های نظام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.