سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی روز سه شنبه در حاشیه سفر به تایباد و بازدید از موکب های مستقر در مرز دوغارون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: همچنین طبق آمارهای ارائه شده از ۱۵ مهر ماه تا پایان روز گذشته ۲۲ هزار و ۵۵۴ نفر از زائران افغانستانی برای شرکت در کنگره عظیم اربعین حسینی از مرز دوغارون وارد ایران شدند.

محمد تقی هاشمی افزود: اتباع افغانستان در ایران در مجموع ۱۵ موکب در خراسان رضوی راه اندازی کرده اند و اسکان و پذیرایی از زائران را انجام می دهند و همچنین چهار موکب نیز در شهرهای نجف و کربلا دایر کرده اند.

وی اظهار کرد: امسال ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر از اتباع عراقی، بحرینی و آسیای مرکزی مقیم استان خراسان رضوی برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین ثبت نام کرده اند.

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی به عزاداری های پایانی ماه صفر اشاره کرد و افزود: امسال برای نخستین بار خراسان رضوی پذیرای ۱۵ هزار زائر پاکستانی برای شرکت در مراسم رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس خواهد بود.

هاشمی گفت: پایان ماه صفر میزبان خیل کثیری از زائرانی هستیم که از زیارت عتبات عالیات بر می گردند و یا برای شرکت در مراسم شهادت امام رضا (ع) به مشهد مقدس سفر می کنند و امسال پیش بینی می شود ۶۰ هزار زائر پاکستانی هم در این مراسم شرکت کنند.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده موکب های اسکان زائران خارجی استان خراسان رضوی از ۴۵ تا ۶۰ روز فعال است.

سال گذشته بیش از ۳۰ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان جهت شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی کشور عراق از مرز دوغارون وارد ایران شدند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۴/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.