ابوالفضل مکرمی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهر "وان" در ترکیه نخستین مقصد گردشگران ایرانی است و در حال حاضر تبادل گردشگران بین این شهر و ایران تقریبا یک طرفه و به نفع ترکیه است از این رو تلاش ما این است که با استفاده از فرصت های معرفی گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی خراسان رضوی زمینه جذب گردشگر از ترکیه را فراهم کنیم.
وی زمان برپایی این نمایشگاه را چهارم تا هفتم مهر ماه کنونی  اعلام و بیان کرد:  فضایی به مساحت حدود ۱۰۰ متر مربع به عنوان پاویون خراسان رضوی با محوریت بخش خصوصی در این نمایشگاه ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: کانون تشکل های گردشگری استان نهاد هماهنگ کننده برای مشارکت ایران در این نمایشگاه است و در این رویداد با حضور نمایندگان وزارت گردشگری ترکیه و نمایندگان خراسان رضوی ملاقات های دو و چند جانبه برگزار و هیات های گردشگری خراسان رضوی در سطوح مختلف با همتایان ترک خود ملاقات خواهند کرد.
مکرمی فر افزود: مهم ترین محور مذاکرات و فعالیت در این نمایشگاه افزایش تعاملات فرهنگی و گردشگری خواهد بود تا به سمت توازن در تبادل گردشگر بین  ایران و ترکیه برسیم.
وی ادامه داد: طی سال گذشته اقداماتی در حوزه فرهنگی با علویون و شیعیان ترکیه انجام و زمینه حضور آنها در ایران فراهم شده است و تاکنون چند گروه از علویون ترکیه نیز به خراسان رضوی سفر کرده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به بازار گردشگری کشورهای آسیا به ویژه کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: مهم ترین بازار جذب گردشگر کشورهای همسایه ایران است که خراسان رضوی و به ویژه مشهد مهم ترین جاذبه و مقصد گردشگری برای آنها محسوب می شود.

مکرمی فر افزود: این نمایشگاه محل ارتباطات و شکل دهی بازارهای جدید برای تورها، معرفی مراکز اقامتی، صنایع دستی و سوغات، اکوتوریسم، گردشگری سلامت و سایر ظرفیت های ویژه گردشگری است.
وی با بیان این که هفته گردشگری خراسان رضوی را فراتر از مرزها در نظر گرفته ایم ادامه داد: امسال از شبکه مستند و شبکه هفت تلویزیون ترکیه گزارش هایی از خراسان رضوی تهیه و پخش شده است که نقش به سزایی در جذب گردشگر ترکیه خواهد داشت.
او افزود: در سومین همایش بین المللی پژوهش های گردشگری غرب آسیا نیز نمایندگانی از خراسان رضوی توانمندی های  گردشگری کشور با محوریت خراسان رضوی را معرفی خواهند کرد.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.