علی طاهریان روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشمر افزود: مشکل فضای آموزشی در مقطع متوسطه مدیریت شده اما در تمامی مدارس متوسطه اول با کمبود فضا مواجهیم.

وی ادامه داد: مهاجرت‌ موجب افزایش مشکلات آموزش و پرورش کاشمر به خصوص در زمینه کمبود فضا شده به طوری که تاکنون ۵۰۰ دانش آموز از شهرهای دیگر در کاشمر ثبت نام شده‎اند و این موجب شده آمار دانش آموزان مستقر در یک کلاس افزایش یابد و از استاندارد خارج ‏شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: هرچند دوشیفته بودن مدارس جزء خط قرمزهای کیفیت آموزشی است اما به ناچار به دلیل کمبود فضا در مقطع متوسطه اول اکنون پنج مدرسه دو شیفته داریم.

طاهریان همچنین از وجود ۲۳ مدرسه دو شیفته در مقطع ابتدایی به صورت چرخشی خبر داد و افزود: امسال  آمار دانش آموزان در مقطع ابتدایی هزار نفر افزایش یافته که برای این تعداد نیازمند ۳۰ کلاس جدید و ۲۰ مدرسه پنج کلاسه هستیم.

به گفته او به دلیل کاهش نیروی انسانی کلاس‎های چند پایه روستایی افزایش یافته که موجب بروز نارضایتی ‏هایی در بین والدین شده است.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: رشد جمعیت در کاشمر بیشتر از توسعه و افزایش ساخت‎ و سازهای عمرانی آموزش و پرورش است به همین خاطر امسال مجبور به دو شیفته شدن هنرستان استقلال این شهرستان شده‎ایم.

طاهریان افزود: امسال ۴۲۶ نفر و پارسال ۸۰ نفر در آموزش و پرورش شهرستان کاشمر بازنشسته شده‌اند اما امسال تاکنون فقط هشت نفر نیروی جدید به این اداره وارد شده اند لذا چالش نیروی انسانی امسال از پارسال بیشتر است.

وی ادامه داد: اول مهر امسال برای حدود ۶۰ کلاس در مقطع ابتدایی شهرستان کاشمر معلم وجود ندارد که امید است از محل نقل و انتقالات اضطراری این کمبود جبران شود.

شهرستان کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

۷۴۹۷/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.